Wednesday, 16 November 2011

Buah Tak Tahu Nama Dan Semut Tonggek

Kadang-kadang.
Gambar yang benar-benar ingin aku ambil.
Hasilnya: Aku kecewa. Kadang-kadang aku rasa tak ada jiwa.

Sebaliknya.
Gambar yang aku main petik sahaja.
Hasilnya: Aku suka.

Gambar ini misalnya.
Tak tahu apa yang istimewa tapi aku suka.


Dedikasi Foto: Untuk Kamu CikPuanLawa.




.

18 comments:

sepa said...

anggur...?! tapi bukan. cube ko makan, camner rasanya...?! :)

bact. said...

tukar lens la kak senah
pakai makro
sedap neh main
nmpak kaki semut lagi

tasekM said...

sepa,
tak nak la aku.
ko makan dulu...

:p






bact,
abg leman...
kamera aku ni bangsa tak bulih tukor lens.
bukan dslr.

tapi nikon dah keluarkan adapter 67mm.
utk tambah lens or filter.
aku pi tanya kedai.
kat malaysia ni tak ada lagi katanya.

cis!


.

sepa said...

kejap. nak tanya. burung yg dua ekor kat atas tuh tgh asah paruh kan.? sbb nak makan kuaci...

tasekM said...

sepa,
barangkali ye tu...

ko ada paruh tak sepa...?

kikiki...

:p



.

Aku said...

aku rasa.. semut tu betina... dia tonggek sebab tengok buah... kakaka

ok..ok.. ko delete komen aku ni...

tasekM said...

aku,
kakaka...

kejap.
nk cakor lantai.

;p



.

sepa said...

eh Dino. mana ada kaitan semut betina ngan tonggek. aku agak semut tuh tgh cari port nak berak... kan?

tasekM said...

sepa,
semut jantan pun tonggek gak kalau tgk buah, kan...?

kah kah.



.

haniaiman said...

jom mKN KARIPAP!..

CiKPuaNLawA said...

cik tesek...

foto ni untuk saya...
terima kaseh eyh...

saya suka dan terima foto kamu....

Aku said...

Sepa, tasek...

aku tak salahkan semut tu. tak kira dia jantan atau betina.

aku salahkan Buah tu. kalau dah nampak buah, memanglah nak menonggek je.. kakaka

tasekM said...

hani,
jom!







cikpuanlawa,
sama2 beb.. :)







aku,
hah!
dah buah pulak yg salah....

:p


.

sepa said...

wei dino. buah ngan menonggek - lg aku tak paham.
kejap. aku nak makan buah rambutan sambil menonggek - mgkn ada kaitan... kahkahkah.

tasekM said...

sepa,
bak sikit rambutan tu...

kah kah.



.

haniaiman said...

ada slipar cinta kat blog LadyD tuk kamu..meh amik!

tasekM said...

hani,
ok beb.
aku amik sekarang juga..

:)



.

Faaein Talip Roy said...

aku suka juga.

pastilah ada nilai yang tersendiri.