Friday, 25 November 2011

Bunga Kecik

Sebenarnya aku tak tau apa nama bunga nih.
Mula la nak bagi nama ikut bentuk fizikal.
Bunga kecik la.
Bunga merah la.
Bunga wangi la.
Bunga banyak semut la...


Dedikasi Foto: Untuk Kamu Mr. MIK (Takut juga nak dedikasi gambor bunga ke orang lelaki nih... Takut tak suka)

Tapi aku tau Sepa sukakan bunga.
Tak gitu Sepa..?


This is for you Sepa. Ke ko nak gambar yang mana..? :)







Gambar last   tu saja aku letak sebab nak kasi nampak saiz bunga tu.
Jangan nak tuduh jari aku besor.
Bunga tu yang kecik sebenornya...

:D




.

16 comments:

Dinas Aldi said...

Nasib baik letak jari, kalau tidak saya ingat bunga tu besor benor, kihkihkih!

Salam ziarah. Suka tengok gambar2 kat sini :)

tasekM said...

dinas,
terima kasih singgah beb...

anggap bunga besor tak apa.
anggap jari aku besor.... aku sentap.

keh keh.



.

haniaiman said...

ni mcm pokok yg spesis kaktus tu je..bunga dia mmg kecik2 cantik pulak..

Aku said...

aku bulih lukis balik ira-ira pada jari tu. punyalah jelas kamera ko.

tasekM said...

hani,
tapi pokok ni berbatang tau.
bukan gemuk2 mcm kaktus tu..

:)






aku,
aku suruh tgk bunga...
cap jari yg ko tgk eh...?

:)


.

sepa said...

tengkiu tengkiu 29x.

aku suka bunga. lg byk, lg suka...

boleh buat potpourri. :)


.
bunga besar butang baju.!?. aku cadangkan ko buh nama - bunga butang baju bang Jamil. hehehe...

tasekM said...

sepa,
kah kah.

macam sesuai je nama bunga yg ko bagi tu sepa...

:)



.

||alis|| said...

pon tak tahu jugak nama walau depan rumah ada 4pasu pokoknya bunga merah-kuning air. paling tua dah 15thn usianya, dah anak dara sunti, masih gagah hasilkan bunga yg cantik.

nama dia ada bubuh 'duri..' apa ntah, sungguh, terlupa.

zoom saja akak tas nih, mantoppp hasilnya :)

teruskan usaha, pasti jaya!

Mr.MIK said...

pergghhh.tq la.cantik tuu.

ereen said...

amboi.. utk mr.MIK pun ada
perghh.. anda suka bunga ker beb
mat bunga ahh lu..
hahaha

Mr.MIK said...

ko jgn bg katoi la.khakhakhakha!

Mr.MIK said...

p/s: tok erin.aku da follow ko, ko follow la aku blk.hahahah

Faaein Talip Roy said...

bunga untuk guwe tak de ke..

hehehe..

tasekM said...

alis,
pokok ni bangsa ada bunga kecik... bunga besor eh...
suka betul aku.
kat umah mak ada 2 pasu juga.
tapi bunganya besor2 kaler pink.






mr.mik,
sama2.

:)






teh,
aku nampak ada gambor bunga banyak kt blog dia... jadi aku rasa dia suka bunga...

ok apa...
tak gitu MIK?

:)






mr. mik,
dah lama kenal eh..?






faaein,
ada beb..
tunggu..

:)


.

gadisBunga said...

euphorbia spp. heheh~

lawo jari kak! :p

tasekM said...

gbunga,
kira lawo ke gitu...?

haha.


.