Wednesday, 2 November 2011

Dedikasi Foto: Untuk Kamu Faaein




Bila kamu meminati fotografi.
Jangan pernah takut bila kamu nampak seperti orang gila.

Untuk mengambil gambar di atas.
Aku kena mencangkung tepi longkang.
Mencari alas untuk meletakkan kamera di atas lantai yang basah.
Dan tertonggeng-tonggeng untuk dapatkan fokus yang betul.

Ya.
Gambar yang diambil dengan kamera di tangan dan zoom, hasilnya tidak sama dengan cara kamera diletakkan setara dengan subjek.

Ya.
Meminati fotografi memang akan membuatkan kamu nampak macam orang gila!



.

19 comments:

bact. said...

kan dah cakap
hanya "kayu" dan orang gila je yang memahami

Faaein Talip Roy said...

hahaha.. peribahasa bact tak boleh blah...

bila kamera dah ada di tangan..
rasanya berada dalam dunia sendiri..
tak endahkan orang-orang di sekeliling..
biarpun nampak 'buruk' di mata orang..
tapi di mata lensa hati kita tetap indah tak terkata... ^^

Nice shot! TasekM.. ^^,

I like..

terharu sungguh di pagi ini.. satu pengertian yang sangat bermakna buat orang yang 'gila' menembak. ^^,

bujal X said...

meniarap sekali tak?

ereen said...

pergh.. kakak gua..
terasa nak kuberikan pinjam D7K itu
tu daun cam cite mohabbatain jer hehe
ngeh ngeh ngeh......

ereen said...

pergh.. kakak gua..
terasa nak kuberikan pinjam D7K itu
tu daun cam cite mohabbatain jer hehe
ngeh ngeh ngeh......

tasekM said...

bact,
aku dah dapat ilham dah nk dedikasikan gambor apa kat ko nih...
ko tunggu eh...






faaein,
kannn...
mmg tak kira dah apa org nak kata eh.
menembak itu bahgia.

haha.

thanx gambar bunga tu eh...






bujal,
blom lagi.
aku syak satu hr nnti mau ada keadaan terpaksa menerap juga kot...?







teh,
aku teringin nk amik gambor daun maple.
manakah nk ku keroko daun maple itu...?

haha.


.

haniaiman said...

ya..dan LadyD pun pernah buat camtu...tapi tpt kering la.apapun, selamat berkongsi ilmu dari nikon.

bact. said...

ini yg eden tak gomar neh
asik2 eden jugak yg di persalahkan.

tasekM said...

hani,
selamat.. selamat..

dh tgk blog yu.
yu guna dslr kan...?

ishhh... rasa keciknya la aku nih...






bact,
ke ko nak gambor apa...?
cakap.
akan aku usahakan.


.

Aku said...

seronok jadi orang giler...

pegang kamera lesen besor...
boleh tahan pengantin masa berjalan bersanding.
boleh ambik gambor pengantin siap suruh pegang-pegang bahu, cium2, peluk2... baring2 atas katil... keh keh keh...

gadisBunga said...

woh. ada lak usahasama di sini. bikin jeles nih. hahaha!

*saya dah berapa kali digelakkan sebab taruk kamera dalam longkang. ces!

my360finder said...

bukan
jenis kamera menjadi ukuran
jenis lensa menjadi bandingan
tapi
kesanggupan potogeraper tu yang utama
gambar yg best ^^_

salam kenal drpd akak :)

Water Lily said...

Ya. aku pun tak malu nak ngaku aku memang gila dalam bab2 amik gambo.

Kadang,orang ckp gini "Laaa..gambar camtu pun amik"

hanie said...

utk ai xde punnn... merajuk la. taknak jd adik akak dah..


*berlalu pergi sambil petik daun tepi jalan*

tasekM said...

aku,
kan...
besor betul kuasa tu.
wos kata nk jadi model aku.
tapi dia blom beli bikini.

keh keh keh..

:p






gbunga,
dia org tak tau tu.
taruk kamera dalam longkang tu seni.

haha.






my360finder,
salam kenal kembali kakak.
dah tgk blog yu.
cantek2nya gambar.
kagum.






kak lily,
jawab je...

ko apa tau.

hahaha...






hanie sayang intan payung,
nanti ye sayang...
semua kawan2 kat sini akan dapat paling kurang sekali dedikasi foto tu...
kalau aku rajin 14 kali...

haha.

ke ko ada request nak gambor apa..?
cakap...
cakap...



.

sepa said...

memula, aku agak ko meniarap ambik gambo... hehehe...

tasekM said...

sepa,
blom lagi.
aku syak akan datang ada gak keadaan yg memaksa aku meniarap tu..

:p


.

k.h.a.l.i.l.a said...

assalamu'alaikum. bru jumpe blog ni.......... and..... saya suka! kamu buat sesuatu yang biasa jd sesuatu yg sangat COOL dlm pict kamu dlm blog ni. gud j0b! ^_^

tasekM said...

khalila,
wsalam...

thanx dear.

:)


.