Wednesday, 30 November 2011

Menyahut Cabaran Sepa

Untuk ambil gambar air paip menitik.
Cabarannya ialah: Masa nak tekan   shutter.
Cepat sangat: air menitik tak panjang.
Tak panjang?
Teruk benar penggunaan bahasa.
Heh.

Lambat sangat: air dah jatuh.
Tak nampak terus airnya...





Dedikasi Foto: Untuk Kamu Fairus

16 comments:

Dinas Aldi said...

Memang seksa nak capture titis air tu
'terapung'. Titis lain pulak yg banyak buat serabut - titis peluh dek menunggu.

sepa said...

canteeekkk...

itukan cabaran no.2, kan.?
kita skip yg no.3, sbb Dino tak nak jd model.

*permintaan sopan - bolehtak ko rotate sket. agar graviti menghala ke selatan. :)

Aku said...

Pesal eh aku tengok muncung paip dan air menitis tu macam kombinasi lucahhh ja?

AZANI said...

kagum

tasekM said...

dinas,
rasa nk menitis air mata pun ada tu... :)






sepa,
aku penat kasi senget ko nk suruh kasi lurus...

:p

eh! aku baru perasan.
aku.
asal amik gambor.
suka senget.
penyakitkah..?







aku,
aku nampak air paip.
ko nampak apa eh...?
ah. ko ni bukan bulih kira.
kot aku letak gambor buah pelaga pun ko nampak lucah, kan..?

:p







azani,
:)


.

-wos- said...

lain macam.

yer.
otak aku yg lain macam.

nih yg buat aku gigil nak beli kamera jugak nih..
mana nak cekau duittttttttttttt!

tasekM said...

wos,
ko dgn bang nijam ko tu sama je eh...

:p



.

sepa said...

ada dah buat satu blog foto.
*(sebagai menyahut sebahagian dari cabaran... :p.)

ko ke sini : http://mamatyangtakcukupmetal.blogspot.com/

tapi, yg bertema "FOTO DALAM MODE MIKRO" aku belum buat lg... :)

tasekM said...

sepa,
dah masuk.
dah folo.
dah link.

:)


.

Faaein Talip Roy said...

perghhh.. terbaik jugak tu TM..

wa.. pernah dapat tembak pic air dari paip..

yang jadinya sekali lah..

masih amatur.. belum reti den nak tangkap setitis air itu... [-__-"]

tasekM said...

faaein,
berpeluh juga tu.
dah gatal nak amik juga gambar masa matahari terik...




.

sudipVSsenduk said...

bila nak buat kelas fotografi? dah lama saya tunggu ni...

PUTUBAMBU said...

hebatt...cantik!

tasekM said...

sudip,
alaaaaa... kita mana la layak... :)







putu,
tq.

:)


.

gadisBunga said...

mmg pun. naik nyampah nak dapat capture yg terbest! huh!

tapi yg akak amik pun terbaik hape!

tasekM said...

gbunga,
dah aku plak gatal pi amik tghr rembang.

heh.


.