Wednesday, 7 December 2011

Bulan Islam Hari Ni Berapa Hari Bulan Hah?

Aku keluar rumah.
Dongak ke langit.
Masuk balik.
Ambil kamera.
Ambil kerusi.

Duduk dengan posisi yang rasa-rasanya paling sedap nak menembak bulan.
Ubah  setting  di situ di sini.
Tembak.

Mamat sepet tengok.
Aku cakap dekat dia.
'Rasa-rasanya macam nak kena baring la...'.

Tak payah!
Dia jawab.

Ye la...
Ye la...

Ini yang aku dapat.
Bulan-lagi-5-hari-nak-penuh-lebih-kurang.


Dedikasi Foto: Untuk Kamu Brirasa

Dedikasi Foto: Untuk Kamu LadyD.



Selesai menembak.
Aku tunjukkan foto ini pada dia.

Kamera kamu ni gila eh...?
Kata dia.

Keh keh.


.

29 comments:

k.h.a.l.i.l.a said...

tengok jugak tadi. keliling bulan tu berawan sikit. jd nampak biasan cahaya mcm pelangipelangi sikit. tp, x snap pun.... huhuu...camera sy x best sgt amek gmbar malam

tasekM said...

khalila,
kalau berawan aku mmg tak snap sbb gambar mmg tak sharp... utk kamera aku ni la.


.

wak gelas said...

wak pon sukak tangkep foto bulan tuuuu... eeeeE wak dh datang niiii nk komen komennnnn..........

Ja a Brainstorm said...

sama-sama kita tengok bulan 10/12 nanti.

tunggu la pukul 10. lecturer aku cakap bulan jadi merah. itu lecturer aku yang cakap. heehh.

haniaiman said...

cantik lah..nak r pics bulan tu.

gadisBunga said...

seb baik bulan tak penuh, kang takut org kompius - werewolf mana la pulak yg tgh ambik gambo ni....

*lawo gambo bulan!

ADILOT!! said...

haha.ngape la mamat sepek kate camere akk gile?

wakaka

||alis|| said...

mmg gila, kalau muka bulan pon kame akak boleh tembak sampai gitu, apatah lagi kalau manusia yg bermuka bulan atau manusia bermuka permukaan bulan.

oh no!!!

Aku said...

cer ambik gambor matahari pulak? mungkin cantik gak




kalau takut lensa rosak, ambik malam-malam sikit.

tasekM said...

wak,
tapi boleh la nak lawan foto2 wak... :)







ja,
really..?

baik.
akan ku tunggu...







hani,
ok.
second photo tu utk yu...






gbunga,
aku dgn werewolf sgtlah jauh beza tau!

:p







dila,
sbb dia mcm tak percaya aku bulih amik gambor bulan tu.

keh keh.


.

tasekM said...

alis,
bulan di muka org aku tak pernah try plak.
nk kena try gak nih...







aku,
matahari...?

ish... kuat benor cahayanya kot.
macam tak bulih je...




.

Aku said...

Orang dah kata, ambik waktu malam... tak lah terang sangat...

tasekM said...

aku,
matahari belah malam....?
celah mana nak jumpa bang...?

ajarkanlah aku.



.

Aku said...

errr... nak aku jawab ke celah mana? kakaka

tasekM said...

aku,
skreeeeeeeeeettttt......

*cakor lantai*




.

CAHAYA MATA said...

pergghhh...!!

menangissssss....




(=,=)

Aku said...

malam ni jom tembak bulan...

gerhana katanya.

tapi kan, kalau dah gerhana mana nak nampak bulan?

haniaiman said...

beb.thx ya..gonna c my blog..hehehe..

tasekM said...

cahayamata,
jgn sedih sgt beb... hehe.






aku,
mmg dah pasang niat dah nih...

start dalam pukul 7.30 eh..?
ok.
sepanjang mlm aku nk ngadap bulan mlm nih.
harap tak ada awan lindung.
kalau ada awan mmg tak dapat la nk amik bulan yg siap berlubang2 tu...
kamera murah la kata...






hani,
sama2 beb..


.

haniaiman said...

beb, saya dtg lagi...huhu..meh dtg ke LadyD amik pics..

tasekM said...

hani,
ok.
datang sekarang.


.

sepa said...

kelas la kamera ko. bulih nampak jelasdekat yer.!

cer ko zoom lg. bulih nampak bendera amerika yg tercacak kat situ, tak.? -dgr criter, diaorg cacak tahun69.


*dino, ko ambik gambar bulan gerhana banyak2... pastu ko buh dlm blog.

tasekM said...

sepa,
nampak bendera...?

ko ni kannnnnnnnnnnn....
aku siku kang!





.

Faaein Talip Roy said...

perghh.. hebat tu kak TM..

untuk kite tak de ke kak?

hehehe.. untung lah boleh zoom jauh..

takat kit lens.. macam tembak biji sawi je... hurmm.. [-__-"]

tasekM said...

faaein,
nak juga...?
nnti aku bg eh..

:)



.

sudipVSsenduk said...

sebelum tido, awak simpan kamera ajaib awak ni kat mana ek? kita nak masuk rumah awak curi.. boleh tak? jgn simpan tinggi2 tau, nnti kita tak sampai...

tasekM said...

sudip,
tak nak kabor.

keh keh.



.

cimOt said...

cantek benor gambor bulannya..akak pakai camera ape ni?? ce kabor kat adek ni..

tasekM said...

cimot,
nikon L120 sahaja adek...




.