Saturday, 14 January 2012

Si Jantung Hati

Dedikasi Foto: Untuk Kamu Sepa.


Dedikasi Foto: Untuk Kamu Qinairaulfa.







Dedikasi Foto: Untuk Kamu LadyD.



Pokok pisang hiasan yang ditanam di Melaka adalah antara pokok yang bagi aku, istimewa.
Sebab.
Jantung dan buahnya melawan graviti.
Tak tumbuh ke bawah.
Tetapi mendongak ke atas.

Jantungnya kaler pink.
Cantik betul...





.

16 comments:

qinairaulfa. said...

waa.. unik2! first time jumpa yang pesyen gini. :)


pisang jenis apa ni?

haniaiman said...

beb, jantung tuk aku takde ka?..yg ni leh masak lomak ke idak?

Aku said...

ha ah.. aku pun baru nak tanya, yang ni boleh dibuat sayur juga ke?

atau untuk ubat peranakan lagi?

tasekM said...

qira,
tak tau la beb.
tapi pokok pisang mmg utk hiasan.
pokoknya kecik je.
buahnya pun kecik.
macam tak bulih nk dimakan je...






hani,
u nak gak ke beb..?
aku bg gambar yg last tu eh..?






aku,
ntah la bang.
kot lapar sgt bulih je nk makan.
tapi cantik sgt... mcm tak tergamak nk disayurkan.

utk peranakan tu.. cukup la ko mkn tunjuk langit...

:p


.

sepa said...

ada dedikasi untuk aku.

tengkiu tengkiu 29x

:)

tasekM said...

sepa,
sama2.

pergh... ko mengomen pukul 2 pagi... pesal lambat no tidur ni bro..?




.

Aku said...

mana foto 'siput yang basah' aku nak tu...??

tasekM said...

aku,
susah la nk cari siput.
cer mintak binatang basah lain pulak.
yg senang sikit nak ku tembak...




.

syakey said...

nanti tuka kaler merah :D

haniaiman said...

hehehe..aku dpt gak ke?huhu, mekasih la daun keladi, ada lagi meh bagi kat aku ye.

sudipVSsenduk said...

melawan arus betul la jantung pisang ni.. derhaka tu namanya, seminggu dua lagi mesti kena sumpah jadi ulam ni...

tasekM said...

syakey,
mana bulih tukar2... :)







ladyD,
ok bebeh.







sudip,
cinonet sgt la beb.
tak puas makan.

:p


.

Siti said...

mencacak elok je si jantung pisang itu.

:P

tasekM said...

sit,
ko jgn berimaginasi bukan2 sit.

kah2.




.

ardz marn said...

jantung tunjuk langit gua syak nama pokok nie..

tasekM said...

man,
kalau dibuat ulam mau tak tidur malam.

kah kah.


.