Thursday, 9 February 2012

Bulan Malam Tadi

Gambar bulan malam tadi.
Aku ambil atas permintaan Hanie yang sedang hangat bercinta, dengor ceritanyalah.

Tapi aku yakin.
Setelah penat aku terteleng-teleng mengambik gambor ni.
Yang dianya bukan nak tengok pun.
Percayalah...

Tak gitu Hanie..?
Dishhhh....
*siku perut sedas*


Sekitar jam 8.10 p.m. Bulan kaler kemerah-merahan. Pesal ntah...


Ini sekitar jam 9.25 p.m. Dah putih balik.



Tuai padi antara masak
Esok jangan layu-layuan
Intai kami antara nampak
Esok jangan rindu-rinduan



Ada kaitan tak...?
Kah kah.




Kau diam Peah... :p


.

26 comments:

Aku said...

Aku nampak alien...

ko nampak tak?


kalau ko tak nampak sudah!

tasekM said...

aku,
alien?

ye la...
ye la...

aku faham la maksud tersirat yg ko nk kabor tu...





.

AZANI said...

punggok mana?
ha ha....
sure hanie tanya.....
orang bercinta lah katakan....
btw...selamat ke jinjang pelamain...

AZANI said...

pelamin...
oops aorry

j.u.l.i.e said...

cantik! saya amek gmba bulan jdi mcm gmba lampu pecah2....hahahahaha

gadisBunga said...

saya punye lens pendek. bulan pun jadi kecikkkk aje!

ni yg nak rembat 200mm seketul nih!

Aku said...

aku punya lensa pun pendek macam GB cakap, tu yang tak boleh teropong bulan...

Aku said...

aci main update post time eh?

tasekM said...

azani,
pungguk jenis menyorok.
susah nak dapat.

:)







julie,
ambik gambar api bulih kot..?
cer ambik.
permintaan nih...

:)






GB,
harus sgt tu beb... :)







aku,
pergi cari yang panjang eh...

:)





.

tasekM said...

aku,
kah kah kah.

siap edit lagi.
ko perasan tak apa yg aku tukar kt n3 tu..?

hihi.

ko pun sama, kan..?



.

Siti said...

aku tak sempat nak mandang bulan. la ni tido awal.nasib baik buleh tgk kat sini. kekeke...

hanie said...

hahahahaha!! kakkkkk.. amponnn.. baru perasan entry nih..

ailebiu kak... mekasihhhh..


hesh.. jgn nk dengor sgt bidaah manap tu kak.. takde maknanya nak cintan cintun bagai la heh..

hahahahah

CiKPuaNLawA said...

selamat pagi cik tasikM

saya tengok cik bulan tu...
dah macam
"pungguk rindukan bulan.."
cantik sungguh ciptaanNya...

saya dari malam semalam duk klik2...
rupe bola2 api jer yang dapat...
hehehe...

rase2 klu cik bintang klu di klik2 camner rupanyer yer...

(pelok cium untuk budak gebu tu yer..sape nama eyh..bole anty tau..)

sepa said...

Pucuk pauh delima batu
Anak semilang di tapak tangan
Sungguh jauh beribu batu
Hilang di mata di hati jangan

*ada kaitan tak...?

(bergegar jantung aku tgk gambar bulan ko nih. :p...)

AZANI said...

oooh ruanagna pantun ye...? nak join?

tasekM said...

cikpuanlawa,
budak gebu tu kat ibu dia.
aku ni ibu no 2 je.

nama dia adam.

:)






sepa,
ada..
ada..

aku nak balas tetiba tak de ilham.
haha.


(gelisah pulak aku dah jantung ko bergegar. perghhh... manes tak ayat aku sepa..? kah kah)






azani,
sila...
sila...



.

tasekM said...

eh.
tertinggal lak komen siti ngan hanie... sori


sit,
amboi.
awal benor tu sit...
hehehe...







hanie,
kalau tak nk aku percaya manap sila hantor laksa semangkuk!

menjelejeh ayor lior wey..



.

Aku said...

Burung merpati terbang seribu,
Hinggap saekor di tengah laman,
hendak mati di hujung kuku,
hendak berkubur di tapak tangan.

tasekM said...

aku,
aku dr dulu terfikir2.
apa maksud pantun sebenarnya eh...?



.

hanie said...

kakakaka... okeh2... nanti ai kirim semangkuk. pakai mms.. ke pakai email? hahahahah

mari genting len kali kabor.. jgn kata semangkuk.. seperiuk ai hidangkan utk kakak sayam ai ni! *bodek sket*

hahaha

AZANI said...

wah wah wah

teruja nya

burung bayan si burung nuri
mari hinggap di tepi jendela
apa gerangan merasuk diri
mata terpejam tidur tak lena?

sudipVSsenduk said...

berapa ko nak jual kamera tu? aku sanggup bayar...

haniaiman said...

masa aku lalu kat tambak Johor, jelas sgt kaler nan merah tu.tp bila jadik putih balik tu aku dah tak sedar diri dah..errrr...

qinairaulfa. said...

Oh bulan~

wuuu.. lens panjang mana ni?


*tak reti nak buat pantun. :|*

Mr.MIK said...

nk hjn mmg la dia merah,,,,,pastu tukar aura jg putih huhuhu

tasekM said...

hanie,
aku kan.
haram tak pernah masak laksa nih.
teruk betul.

nk cuba resepi yu la...






azani,
tidur tak lena..?
ko lapar kot masa nk tidur tu..

:p






sudip,
baik yu beli baru je beb.
kamera murah je nih...






hani,
dalam pukul 8 tu kan..
bulan nampak besar sgt.
lain mcm dia punya besar.
tapi time tu dalam kereta.
tak dapat nk menembak.





qi,
pendek je.
tapi bangsa pintar.
hehe.







bob,
mana ada nak hujan.
langit kemahen cerah.
ngape merah hah..?



.