Tuesday, 7 February 2012

Ingatkan....

Yang ini sahaja Tahi Ayam.




Rupa-rupanya.
Yang ini juga Tahi Ayam.




Kita tak berapa pandai ilmu bunga-bunga...



.

15 comments:

gadisBunga said...

kalau yang satu lagi tu nama taik burung ke...senang sikit nak beza ye dak?

sepa said...

dua2nya Tahi Ayam yer. mgkn sbb pokok nih subur bila diberak ayam kot. hehehe...

*eh. sblm Dino tanya. Bunga nih bulih di-sayur, tak.?!

:)

Siti said...

mcm taik ayam gak. ada kering, ada basah. gitu jugak bunganya. byk jenis dan spesisnya. :P

rumah mak aku melambak dgn bunga taik ayam spesis nombor 2 tu. aku pernah mintak ngan mak aku. dpt kat aku, masuk 2minggu, sampai ajalnya menyembah bumi.

Aku said...

Sepa, bukanlah...

Tasek, bunga tu boleh digoreng tempura tak?

Mieza said...

Assalamualaikum Tas,
Asal kuning kalau bukan Tahi ayam sekalipun akan jadi pojaanku. Beautiful!

ckLah @xiiinam said...

Taik ayam betul pun ada beberapa jenis, bergantung kepada suhu badan dan kesihatan ayam sewaktu memprodusnya...hehe

tasekM said...

GB,
kaaannnn...
tak lah aku keriru..

:p






sepa,
ko jgn la dapat penyakit Dino yg segala benda dia nak sayurkan...

:p






siti,
serupa aku la sit.
ko tau.
aku beli pokok cili kat pasar.
kemahen segar pokoknya.
dapat kat aku...
tak sampai seminggu dah ada tanda2 nk kiok.

sekarang.
dah kering pun pokoknya.

heh.






aku,
aku syak.
bulih je kalau nak.
tapi kan.
tgh mkn kang... tak terbayang taik ayam ke..?

he he.


.

tasekM said...

mieza,
salam beb...

yg ni oren yang.
nnti i post yg kaler kuning khas utk u eh.. :)






cklah,
haha.

kan...

ada yg cair.
ada yg keras.

keh keh.


.

Aku said...

mana aci main update post time je nih... aku nak buat gak la....

tasekM said...

aku,
kah kah.

kejap.
aku nk update time sedas lagi.




.

Faaein Talip Roy said...

owh.. kita pun sama..

bab ilmu bunga memang kurang...

tasekM said...

faaein,
sama2lah kita belajar ilmu bunga eh..:)


.

Siti said...

tas, aku syak kita yg beranak thn naga ni mmg takleh bela tanam-tanaman. tangan panas kot.....:P

tasekM said...

sit,
aku syak pun gitu gak la.
cer ko tanya pokcik lak dia bulih nanam ke dak..?

:)



.

haniaiman said...

oh bunga taik..ops...cantik pe.