Tuesday, 28 February 2012

Jamlus


Satu hari.
Aku jemput dia balik mengaji.
Belah malam.

"Bye Jamlus...." sambil lambai-lambai tangan ke kawan dia.
"Jamlus nama kawan ko tu...?" aku tanya.
Aku memang main ko-ko je dengan dia.
Ha ha.

"Tak lah. Nama dia Jamil. Jamlus tu nama bapak dia...!".
"Pesal panggil dia Jamlus..?"
"Dah dia panggil MC Darren...".

Ye la...
Nasib baik la budak Jamil tu pergi mengaji naik basikal.
Kalau bapak dia jemput.
Nasib la ko MC...





.

14 comments:

kucingorengemok said...

adik khalid ke?

Yunus Badawi said...

Budak skrg mana ada nama Jamlus lagi. Itu aku terkejut mula2 baca n3 ni.

Jamlus skrg semua dah 30 tahun ke atas.

sepa said...

Hasri bin Hasfa pernah dipanggil dgn nama Hasfa... dan akhirnya diringkaskan menjadi Sepa... :)

*sbb dia bukan American...

j.u.l.i.e said...

lawak la nak ko ni....

JD Jen said...

Yang kat atas ni gambo Jamlus masa kecil ke?

Siti said...

manis betul budak ni. jgn bg dia duk tepi dinding tau tas. takut kene hurung semut.

gadisBunga said...

sebijik muka mak dia kot budak ni?

Mieza said...

Assalamualaikum Tas,
Alhamdullilah sehandsome and secantik namanya :)

ckLah @xiiinam said...

main nama bapak je deme ye.....

(cklah pun kadang-kadang lupa nama anak murid....panggil nama bapak juga...)

Aku said...

hai Jamlus...
jom berkenalan...

tasekM said...

kog,
bukan benor...







yb,
nama jamil tu pun susah nk jumpa dah..







sepa,
ooo... itu la sejarah nama ko jadi sepa tu eh...

:)







julie,
kdg2 mmg ko ada rasa nk siku perut dia.

haha.






jd,
tu bukan jamlus tu.
tu budak MC.

:)


.

tasekM said...

siti,
tu ko tak tgk dia naik angin lagi tu sit.

'maaaaaaaaaaaanis' sgt.

haha.






GB,
hidung tak sama.
mata tak sama.
kening tak sama.
mulut tak sama.
telinga tak sama.

dia ni anak aku ke bukan ntah la.. hahaha...







mieza,
wsalam beb...

itu bukan jamil tau.
bukan juga jamlus.

hehe.






cklah,
itu le.
baru besor itu dh pandai main nama bapak eh...






aku,
aku pun blom berkenalan lagi dgn jamlus tu...

eh.
ko gay eh..?

:p


.

Telor Power said...

dulu masa kecik2 pun wa suka main2 ejek sbut nama mak atau ayah member mcm nie, kira kalau tahu nama bapa sesorg tu dah kira hebat la utk patahkan segala kutukan dari kawan2 kita.

bila dah besar dan pikir2kan balik....rupanya mcm haram jer beperangai sebegini

tasekM said...

telor,
kah kah.

mmg mcm harem...

:p



.