Monday, 13 February 2012

Sekuntum Mawar Merah Sebuah Puisi

Dedikasi Foto: Untuk Kamu Cklah.


Bunga ni tak ada kaitan dengan V day ke hape.
Aku beli semata-mata nak dijadikan model ambik gambor.

Entah bila entah, aku pernah tanya aunty  jual bunga tu.
Berapa sekuntum.
Dia kabor.
Seringgit enam kupang.
Ok la.

Minggu lepas.
Aku beli.
Dah naik 3 ringgit sekuntum.
Pesal mahal, aku tanya.
Sebab V day katanya.

Kecik besor kecik besor je aku tengok aunty  tu...




.

18 comments:

ckLah @xiiinam said...

Patutlah balik rumah tadi bau bunga....tetap wangi walaupun dibalut dengan kertas Nan Nyang Siang Pau!!!


Cantik!


***Setiap kali pandang bunga ni, mesti terbayang David Arumugam...."Sekuntum Mawar Merah...sebuah puisi....Terima kaseyyyyyyyy!

CiKPuaNLawA said...

paberet kaler....

suke2..

gadisBunga said...

alah auntie tuh. balut la pakai utusan melayuuuu....!

tasekM said...

cklah,
tapi puisinya tak de.
bunga je yg ada.
nnti la aku suruh nizam buat puisi.
nak harap puisi aku.
tahun depan pun belum tentu dapat.

haha.






cikpuanlawa,
sama la kiter.
suka merah.






GB,
aku pun sengaja ambik gambar atas sokabar tu...
konon2 seni.

kah kah.



.

sepa said...

agak2 boleh tak dia bagi seringgit enam kupang jugak.

cam nih, ko beli-bayar 3 ringgit. lepas 2 mggu V day mintak la baki seringgit empat kupang. bulan yg sama, ko kata la kat dia, masih boleh reconcile acc.

hehehe

Telor Power said...

boleh tahan cara biz aunty tu....

wah cantek ros tu

Aku said...

Mana indahnya kembang setaman
Jika tidak kerana kumbangnya
Jika tidak kerana kumbangnya
Mana kan indah kembang setaman


Aci tak pantun terbalik...?

tasekM said...

sepa,
ko mmg sengaja nk tgk aku kena penyepak eh sepa..?

:p






telor,
ko nak gambor bunga tak..?
nnti aku bg..

:)






aku,
tak aci.
aku nk puisi.
pi la karang barang serangkap(?).



.

qinairaulfa. said...

Merah dan tasekM memang tak dapat dipisahkan. ye dak? ;)

tasekM said...

qi,
aje benor...

:D





.

Telor Power said...

tasekM : gambar bunga yg jarang tgk nak la....hehehe

tasekM said...

telor,
bunga jarang tgk...
baiklah.
akan diusahakan.

:)



.

Telor Power said...

TasekM : TQ2...tapi kalau tak menyusahkan la...

:)

sudipVSsenduk said...

kelopak paling luar tu nampak beno mulusnya..

tasekM said...

telor,
aku cuba eh...

:)






sudip,
aku suka ros.
ko suka tak..?

:)


.

Seorang Blogger said...

pesal tak pinjam jer kat aunty tu?? musti nampak aunty tu jelita jelita jelita hehe

tasekM said...

blogger,
laki aku kata.
patut tak payah beli.
ambik je gambor kat kedai aunty tu...

haha.



.

PUTUBAMBU said...

lenkali beli selepas sehari valentine day tu..

mmg murah balik le rega bunga tu