Friday, 30 March 2012

Siri Kegagalan

Bak kata Puan Sudip.
Asyik tunjuk gambar cantik sahaja.
Cer tunjuk yang tak jadi.




Yang ini gagal yang amat sangat.
Patut fokus kat bunga.
Tertala ke rumput...




.

17 comments:

Aku said...

Ehhh...!!!!

Ini bukan satu kegagalan!

Ini satu kejayaan besar.Foto itu sungguh besar maknanya, sungguh bertema. AKu tunjukkan kat amana.

Foto itu menggambarkan satu emosi tentang kecelaruan dan dan putus asa. Lihatlah subjek 'bunga ros' yang tertunduk dan kabur tu. Ia menggambarkan putus asa seorang diva yang telah dilupakan.

Kerana sekarang fokus masyarakat tertumpu kepada tumput hijauyang segar... yang baru tumbuh dari bawah. dengan kata lain, pucuk muda.


Jadi, foto itu memaparkan kisah sedih seorang diva usang yang terpinggir dan kegirangan pucuk-pucuk muda yang hijau dan segar...


Syabbas.... syabbass!!!


Sepatutnya foto ini masuk ke Hall of Fame...

Tak sangka ko berjaya merakamkan momen-momen yang sebegini penting. Aku kagum sesangat... sesangat kagum....

perghhhh....!

tasekM said...

aku,
ko nk aku rasa macam diva yang dilupakan ke rasa macam pucuk muda...?

kah kah.

aku ingat our next project adalah ambik gambar rumput la.
macam sedap pulak ambik gambar rumput nih..






.

Honey_dear said...

Wah, rasa macam gagal di mata sendiri, tapi berjaya di mata orang.

ape pun, semua gambar santek2 belaka =)

CiKPuaNLawA said...

selamat pagi cik TasekM...

gambar ni tak gagal pon...

ia sangat chantek.....

gadisBunga said...

gagal?? ko tunjuk la gamba yg betul2 gagal kak oi. yang kelaut ke sungai segala. ini bukan gambo gagal nih! isk!

aku bagi 5 bintang utk gambo nih!

tasekM said...

honey,
aku target nk ambik gambar bunga tu... kira gagal la kan..?

:D






cikpuanlawa,
apsal semua komen tak gagal nih...?

ah! ini semua salah nizam nih...

:p


.

tasekM said...

GB,
pulakkkkk...

ko pun terpengaruh dn nizam..?
biasa nizam nih...



:p



.

JD Jen said...

Ini siri kegagalan memburukkan gamba ke ape ni? cer explain betui2!

tasekM said...

jd,
tak fokus tu kira gagal la dak..?
ke bukan..?

:)




.

sepa said...

aku nampak... aku nampaaaaaakkk..
aku nampak rumput cam dah dua minngu tak potong, bunga ros itu adalah mesin rumput... :p

*eh. ko tembak camner pun nampak canteeek eh. :)

tasekM said...

sepa,
aku meniarap atas rumput.
kah kah.

tak de lah.
cuma aku letak kamera sgt hampir dgn tanah tu...

:)




.

Telor Power said...

mcm ni kata gagal....?

ok la rasanya

tasekM said...

telor,
aku nk fokus ke bunga.
tapi yg ni fokus ke rumput.
kira gagal la ye dak..?

:)



.

Seorang Blogger said...

ini ko kate tak jadik ni tas?

ini aku kate art nih!

tasekM said...

blogger,
baik ko kata gagal.
sila jgn membantah.

:p



.

sudipVSsenduk said...

amat simbolik.. ada maksud yg begitu mendalam yg tak dapat di adaptasi oleh akal paranormal dan mata hati.. oh, cantiknya.. nangis

tasekM said...

sudip,
rasa nk nangis betul dgn korang nih...

:p



.