Wednesday, 18 April 2012

Cerita Makan


Nasi Beriyani Mr. Tandoor, KLIA.
Mutton set = RM 12.
Set adalah termasuk air yogurt dalam cawan polistrine tu.
Dari segi harga: Oklah.
Makan dekat JM Beriyani hari tu pun satu set dekat RM 15 kalau tak silap.
Ke lebih?
Tak ingat dah.
Dan set adalah tanpa minuman.
Tapi kambing dia besor.
Yang ni nonet-nonet.

Mengikut tekak aku.
Aku kata: Bolehlah.
Bolehlah yang lebih kepada sedap daripada tak sedap.

Aku kategorikan nasi beriyani ni kepada 2.
Satu: kategori atas RM 10.
Dua: kategori bawah RM 10.

Untuk kategori satu.
Nasi beriyani terbaik adalah nasi beriyani Restoran Insaf di Jalan Tuanku Abd Rahman, KL.
Aku dah makan nasi beriyani di banyak tempat.
Tekak tetaplah kata tak boleh lawan nasi beriyani Restoran Insaf.

Untuk kategori dua.
Nasi beriyani terbaik adalah Nasi Beriyani Batu Pahat Pakcik Salim.
Depan JPJ Melaka.
Masih tiada tandingannya.
Aku beranggapan begini: Pakcik tu memasak dengan penuh keikhlasan hati dan dengan selawat.

Tapi percayalah.
Aku memang tak mampu nak habiskan satu hidangan nasi begitu.
Perut dah sempit.
Aku syak sebab aku dah tua...



.

21 comments:

Aku said...

aku dah minat kat nasi arab...

Siti said...

ye betul. briyani restoran insaf adalah super sedap tp lepas makan konfem insaf. haha....tp kan nasik dia byk kan? tp dapo dia org kata kotor kan? hahaha...

gadisBunga said...

restoren insaf tu mkn briyani pekena dgn air mangga dia.

gile ah!

ADILOT!! said...

wahhh! murah ye kak.slalu lalu je nk singgah takut xmampu bayo.wakaka.

p/s: perut sempit 2 alamat nk kurus lg kak.hehe :p

CiKPuaNLawA said...

tetiba insaf...heh..
tak makan kambing tapi...
kepala pusing...
suspect sebab faktor usia jugak...
eyh ye ke..hehehe...

nota ringkas: klu ke kl..rogel la saya bole jumpe yee..

sepa said...

eh. ada papadom.
.
*teringat aflin ngan criter Papadom-nya. :p

.

kucingorengemok said...

ko rasa orang batu pahat kalau makan beriani pakcik salim tu, akan mengalami perasaan sama macam ko rasa tak?

tasekM said...

aku,
aku pernah mkn ke tidak nasi arab ni aku pun tak ingat... rasanya pernah.
tapi pesal mcm lupa je nih..?







siti,
dapur kotor..?
cis... tak pernah pulak aku menjengah dapur dia beb...

nk kena siku ane insaf nih.







gb,
perghhhh... lepas mkn kat situ singgah sogo beli famos amos.
mmg tabiat aku la gitu gaya...







dila,
besor dulu juga.
tak kurus2 lagi pun.
bila nak tinggal tulang nih..?

hehe.

wey... dh pi tgk ank siti?



.

tasekM said...

cikpuanlawa,
aku pun tak mkn kambing juga.
tu bukan aku punya tu.
org depan punya.
aku tak kn beli set gitu gaya.
takut tak habis.

huhu.






sepa,
sedap eh...
aku suka yg bulat2 tu.







kog,
perasaan tu dia ikut tahap keimanan.
aku beriman.
ko beriman tak..?

keh keh.

*jgn siku aku*




.

Aku said...

ko lupa sebab pak arab tu dah bubuh kas-kas lebih...

tasekM said...

aku,
biasaaaaaa pak arab nih!



.

hanie said...

tu mkn beriyani tu..takde ke rasa nak melepek tido jek? hahaha

ADILOT!! said...

wakaka.jgn la tggl tulang kak.da mcm org somalia kang. :p

uik2.udah2 1st day kuar da tgk dah.omey2 mcm amoi cine.hehe

tasekM said...

dila,
tu bukan muka cina la aku syak.
muka banjor.

sepet.

hehe.




.

ADILOT!! said...

kahkah! sungguh! harus sepet je.bolat bolat matenye.

tasekM said...

dila,
bila la aku nk pi nengok nih...



.

ADILOT!! said...

sile blk secepat mungkin.ngeh ngeh!
uik slalu g kl xajak.blnje le ns beriani.hehe

CAHAYA MATA said...

ehhh..
panjang plak dia cerita kali nihh..

*ingat kan salah masuk blog tadi..hehehe.. :)



p/s : selaku org Batu Pahat..harus Beriyani Mad Shah tiada tandingannya...!!hahahaha.. :)

dah try lom....??
meh nak belanja..turun Batu Pahat lah.. :)

tasekM said...

dila,
kerja kl kah sekarang..?






cahaya,
tu la tu...
aku pun rasa dh tersalah buat n3 blog nih... haha.


.

ADILOT!! said...

ohh tidak..berjasa di ipoh sahaje. *mcm byk noo jase.haha..

tasekM said...

dila,
haha.

ada juga jasa tu..



.