Thursday, 19 April 2012

Gua Dan Polis Trafik

Gambor hiasan semata-mata.


Semalam.
Dekat  traffic light.
Tunggu lampu merah bertukar hijau.
Tiba-tiba muncul seorang polis trafik naik motor.
Baik punya berhenti sebelah gua.

'Pakai tali pinggang keledar...' polis tu  sound  ke gua.

Gua pun tarik tali pinggang keledar sambil buat muka malaikat-malaikat senyum ke abang polis.

Abang polis,
Gua bukanlah nak degil sangat tak nak pakai tali pinggang keledar.
Tapi gua semak la tali hok melintang tu...



.

13 comments:

ADILOT!! said...

haha.nsb xbg saman. :p

CiKPuaNLawA said...

selamat pagi awak...

lesen kite hilang semalam...

:-(..

tetiba ngadu kat sini heh...

Siti said...

aku selalu letak tali hok melintang tu kat bawah ketiak.

:P

Aku said...

Hoh! aku minat nak jadi polis trafik la..

boleh check menate hok melintang nu hari-hari...

tasekM said...

dila,
tu la tu.
seram sejuk jugak aku.

haha.







cikpuanlawa,
hah! sudah terbuangkah...?

:D







siti,
celoh ketiak ti..?
guane nk buat tu.
cer ajor sikit...

:)







aku,
Ya Allah Ya Tuhanku...
Janganlah kau makbulkan doa mamat nih...

ngeeeee....


.

gadisBunga said...

seb bek dia tak kasi otograf terus!

tasekM said...

gb,
dia kasi kalu..
aku buat muka kilafairy.

jadi ke tak jadi nk kasi otograf tu...?

kahkah.



.

sepa said...

dino, ko jadi la polis cam 'Robert' dalam criter
'Everybody Loves Raymond'... :p

tasekM said...

sepa,
kah kah.

lama betul aku tak tgk cerita tu..
eh. ada lagi ke hah..?




.

Siti said...

Tas, aku br terpikir tali hok melintang tu yg mana satu? Hok melintang tepi telinga ke hok melintang atah perut? Aku hok melintang tepi telinga tu aku tarik selit bwh tiak. Takdelah bende tu melintang tgh bukit.

Ko nak tgk everybody loves raymond ko bukak ch 720 astro. Hari2 ada kot.

tasekM said...

sit,
yg melintang tepi telinga tu la yg aku semak.
nnti la aku try letak bawah ketiak.

hehe.



.

sepa said...

masih ar. diaorg ulang lagi. dalam astro mana ntah.?

baru malam td aku tgk, kot. malam td, Raymond konon
tak mo bila bini dia suruh dia temankan Robert
gi fishing...
eh. itu tak lawak, yg lawaknya, diaorg
gelakkan Debra yg kata nak hilangkan diri, tak
tahan dikutuk oleh Ryamond n Robert.
Bila Raymond n Robert kata, hilangla.!,
Debra cuma pusingkan badan jeh. jadi Raymond
n Robert gelak berdekahdekah...
camtuh le, kot.!

tasekM said...

sepa,
dia org tu satu family bengong.
aku suka.

haha.




.