Saturday, 14 April 2012

Katak Oh! Katak



Daun keladi tu saiznya tak sampai besar tapak tangan aku.
Maka.
Bayangkan saiz katak tu: Kecik betul...

Dan.
Aku adalah manusia yang takutkan katak.
Letak singa depan aku tak pe lagi...




.

16 comments:

JD Jen said...

Ni katak mini nama dia..
Tgk muka pun dah tau..
Eksen mcm pemandu kete mini..
Ehh??

sepa said...

katak atas lily-pad dan reflection. menarik.

*ada sekor katak, warna kunin, terperangkap dlm bilik mandi, dah 3 mggu aku tengok dia di situ. dah makin kurus dan mengering.!

ko jangan suruh aku keluarkan. aku geli nak pegang.!!! tp, aku sentiasa biarkan pintu bilik mandi terbuka. :)

tasekM said...

jd,
katak mini..
hah! macam sesuai la nama tu.

:)






sepa,
kah kah.

aku ingat aku sorg je takut katak.
ko pun sama.
geli eh..?
rasa nk pengsan.

sep sikit.

:p


.

Aku said...

Sepa takut katak??? abis tak jantan macho la ko sepa... kakaka

aku kalau dapat katak macam tu aku buat umpan gewang ikan haruan yang makan anak je...


refleksi tu cantikla... tenang sungguh air dalam tempayan tu. konpius mana satu langit mana satu bumi...

sepa said...

aku tak takut.!!! masih hensem-maco.
tp... geli eh nak pegang katak. meremang bebulu roma... :p

masa mengailpun yg dok cucuk umpan katak ka,
cacing ka, atau belalang ka... Dol yg cangkukkn
d mata kail. hehehe...

Aku said...

tasekM tak abis masak nasik lagi ke ni? senyap jer....

sepa said...

dah nak pukul4 petang. takkan masik masak nasik.!

masak sup tulang agaknya.! :p

Aku said...

dah kenyang makan, dia tido la tu gamaknya...

tasekM said...

aku,
ko tak takut katak eh...?
ko mmg jantan macho!

(aku puji ni nak upah ok....!)

:p







sepa,
kalau gitu gaya... ko tak payah la mancing.

tapi aku tetap kata ko macho ok..

hehe.








aku & sepa,
aku pi merayau.
mlm kang nk sambung merayau tgk pesta gendang.

jom!



,

Telor Power said...

comel i love katak. ada saiz mini lagi kalau nak tahu. kecil sedikit dr saiz lalat.

Water Lily said...

aku teringat cerita Thumbelina bila tegk gambo ko ni.

Ala , cerita puteri sebesar jari yang dipaksa kawin dengan katak tu. ha na.

gadisBunga said...

ai boleh je genggam genggam kata tu sambil bawal bersembang. comel okeh!

*telor - geng!

gadisBunga said...

*bawak

sudipVSsenduk said...

mesti banyak berudu dlm air tu...

Seorang Blogger said...

kalau letak dr singa?? takut tak?? tak eh??

heeee

tasekM said...

telor,
u mak ai keciknya.
mesti ingat nyamuk.
tampr2.
katak.

aku fengsan.







kak lily,
ko tak takut katak kak..?








gb,
aku nk pengsan sgt dah dengar nih...








sudip,
banyak.
ikan pun banyak gak.










blogger,
takut juga tu...

:P


.