Thursday, 5 April 2012

Tetamu



Gara-gara aku terlupa nak berkongsi rezeki.
Sampai  ke ampaian aku dia panggil.
Dan.
Pernah satu hari.
Dia masuk terus ke dalam dapur.

Kamu suka burung..?
Aku suka!

.

18 comments:

kucingorengemok said...

dia tinggalkan pelaburan tak?

tasekM said...

kog,
selalunya tak de.
tapi kdg2 tu ada gak pelaburan bersepah.

bukan dia buat la tapi...
sbb dia kalau dh kenyang jgn harap kau nak nampak batang hidungnya.

yg melabur tu hamba Allah lain.




.

gadisBunga said...

kucing suka burung kan?

tasekM said...

gb,
aku pernah nampak kucing tangkap merpati.
dia gomol2.
lempang2.
terajang.
lepas tu dia lepaskan.

saja suka buat main je...





.

sepa said...

merpati yg dah berbulu lengkap cam nih, liat isinya. tak masuk kari.
kalau nak sembelih tuk makan, yg masih bulu2 jarum, lembut lunak isinya...

:)

Aku said...

sepa,
burung merpati membawa virus dan cepat mati...

najis burung merpati ada sejenis kulat yang boleh menyerang paru-paru dan cepat mati....

tasekM said...

sepa,
aku tak pernah mkn burung selain puyuh.. :)







aku,
kot nk mati tak kerana merpati pun mati gak bang...



.

sepa said...

ye ke Dino... seram aku dengar. dulu dulu masa zaman sekolah, aku selalu ajak Dol ambik yg masih bulubulu kecik dlm sangkar, sembelih masak kicap...
.
tapi itu duluuuu lama dulu, 19tahun yang lalu...
errr... ko rasa aku jd hos tak.?!
.

Siti said...

tak mendobi ko hari ni tas? nampak ampaian kosong je....#ayat2 cinta makcik2 tetangga yg suka ajak ngumpat#


hihihi..

Aku said...

sepa,
tu sebabnya ko duk dalam hutan, tak mau kasi org terkena jangkitan.... ko hos tu.. hos kepada virus chimera... kakaka

JD Jen said...

Ni burung ape?
(Soalan diulang 800 kali)

:p

sepa said...

Dino, betul ke nama virus tuh... serupe nama sport-car jeh.! :p

*eh, ada virus nama Ferrari, tak.?!

tasekM said...

siti,
ni gambar lama ni sit... hr ni aku mendobi.

:)







jd,
kalau aku jawab burung murai ko terguris tak..?

:p




.

Telor Power said...

awas...penyakit merebak bakal disebar jikalau burung nie byk. (mungkin)

tasekM said...

telor,
takut jugak.
harap tak ada apa2 la.
aku kesian.
dia org lapar.



.

Azira Mohamad said...

jinaknya burung ni..
ada tuan tak?

haniaiman said...

beb,
gagak kat umah aku tu sll curik hanger aku tau.geram aku..

haniaiman said...

beb,
gagak kat umah aku tu sll curik hanger aku tau.geram aku..