Monday, 14 May 2012

Bajet Anak 8



Buat ais krim satu peti ais.
Kah kah.
Macam la anak ko ada 8 orang.




.

22 comments:

CiKPuaNLawA said...

nakkkk.... dah lama tak makan eskrem ikat...

tasekM said...

CPL,
meh dtg umah...


.

sudipVSsenduk said...

rasanya org yg ada anak 8 pun belum tentu buat aiskrim...

aiskrim milo ada?

tasekM said...

sudip,
milo takde sbb takde milo kt umah.

hehe.



.

bact. said...

dah buat bebanyak tu pe lg
buat la anak bg cukup 8
hahahha

PUTUBAMBU said...

uiii..best eskrem ni!

rajin kau tas..
buat byk2 perisa..

la ni kalau nak beli pun..dah 20 sen sebatang kan..

dulu2 10sen je..

tasekM said...

bact,
kah kah.

aku benci ko bact.
ko ingat senang nk dapat...?

dr satu nk jd 2 pun tak jadi2 lagi nih...







putu,
budak MC pi jual.
dah 30 batang dia jual.

haha.


.

JD Jen said...

Sedapnyeeee..

makcik nak beli aiskrem..perisa milo ye?

sepa said...

sampai penuh ko buh eskrem.!
mana nak letak ayammdagingikan.?!

*suka yg ada asam boi... :)

Siti said...

Kahkahkah..ramainya..
aku rindu nak mkn aiskrim tp anak aku pantang mende2 sejuk. so takleh nak buat atau boh dlm petisejuk. Takut dia terliur. Nak mkn kene nyorok2 la.

Telor Power said...

owh eskrem malaysia....lama tak pekena ni.

sis, aku lebih suka eskrem malaysia perisa bubur kacang hijau dan kacang merah.

tasekM said...

jd,
perasa milo takde.
kat rumah ni takde milo nk dijadikan ais krim.. :D







sepa,
aiskrim tingkat atas.
ayamitikdagingikan tingkat bawah.

aku pun suka asam boi.








siti,
ooo... pantang eh.
anak aku pantang nampak.
hehe.

budak MC gatal pi jual kat kawan2 dia.
la ni aku pulak rasa semak sbb tetiap hari bebudak mencari aiskrim kt rumah nih.

heh.








telor,
woooooo..... betul2.
aku hampir terlupa yg kacang2 tu semua bulih buat aiskrim.


.

Siti said...

tas, sakit dia tu la yg buat dia takleh makan bende sesejuk. benda memanis pon takleh.

Aku said...

Dah ais krim malaysia pulakkkk....


ko nak jual kat budak2 eh?
lepas tu kaalu dia org tak nak beli, ko nak ugut ek?

tasekM said...

sit,
oooo... benda sejuk pun tak bulih ye sit..?
sungguh tabah budak naqib tu...






aku,
masalahnya sekarang.
budak2 tu tetiap ptg dtg nk beli aiskrim.
aku pulak yg semak.
aku pesan kt budak MC.
kau layan...

dh dia yg gatal pi jual kt kawan2 dia..



.

gadisBunga said...

anak sikit kalu buat bisnes la kak. eskrem!! eskremm!!

Ezad said...

cikk..

nak aiskrim jagung!!

tasekM said...

gb,
aku malas nk jual tp bebudak dtg gak nk beli.
maka.
aku jual gak la.
dgn syarat: MC, ko layan....

dia yg gatal jual kt kawan2 dia...








ezad,
ada.
ada...



.

Aku said...

aku suka eskrem cendol.... biar lebih gula kabung.. perghh.. meleleh weh.


buat la....

ko tak payah susah2 buat cendol. ko beli je cendol kat tepi jalan..

ko kasi lebih gula kabung....


tapi kan, kalau dah beli cendol takkan tak pekena rojak mamak sekali kan?

ko beli rojak mamak 2 bungkus. sebungkus ko buat eskrem gak... amacam?

baru ada guu...

tasekM said...

aku,
hoi.
ko jgn cakap jawa mmg mkn eskrem-rojak-mamak eh...?




.

Faaein Talip Roy said...

hahaha..


ni gerenti mak budak bedal sampai 20 kali ni... hahaha.. ;P

tasekM said...

faaein,
haha.
mana adaaaaaaaaaa...



.