Wednesday, 20 June 2012

Wajib Repeat


Pemandangan depan rumah.
Tak sedap langsung.

Dah terfikir nak buat light painting dekat Tasik Titiwangsa.
Boleh nampak KLCC balik belakang.
Tunggulah bila balik KL nanti.

Light source tak berapa sedap.
Nonet no.
Boleh pulak torch light tak ada bateri kala-kala tu.
Permainan budak MC yang ada lampu boleh pusing-pusing pulak dah jahanam.
Aku rasa.
Kalau ada bunga api kucing hitam tu sedap juga la....


Cubaan menggunakan lense 35mm. Wajib repeat. Dan tukar lense lain.


Ada kalanya.
Aku hadapi masalah tak boleh fokus.
Nak kena manual fokuskah..?

Tolong beri saya pedoman sikit...




.

13 comments:

gadisBunga said...

nice!

kalau takleh otofocus, haruslah manual focus ye...

sepa said...

canteek eh.

buat lagi, mem.!

ch000tz axoera ヅ said...

suka yang ni!

Daddy Ziyyad said...

saya tak pernah try pun..malam ni nak try..

dalam keadaan low light macam ni/night photography, turn into full Manual ialah caranya..saya mmg selalu into fully manual kalau night photography

Telor Power said...

bagi aku ini sudah terbaek....
kerana aku belum lagi pernah mencuba skill ini.

delarocha said...

ok gak ni

Nizam.Ariff said...

aku nak buat gak..

tapi kena pinjam spotlight stadium jap.. baru terang kut...

tasekM said...

GB,
baiklah adinda.







sepa,
baiklah kekanda.








CA,
tq adinda.







drdaddyzz,
baiklah doktornda.

bulih? kah kah.







telor,
cubalah bronda (?).
kah kah.







dela,
bulih laaa... kekanda.








nizam,
ko jgn lebih2 no eh kekanda...

:p


.

Kehelan said...

Salam kak tasek...

Dh tukar kamera baru eh?

ardz marn said...

pergh.. 57.3 saat.. dekat seminit jugak esposure tu.. mahu tercabut tangan MC buat pusing pusing tu..

gua buat 30saat je.. tapi segan nk letak kat blog sebab taim tu gua pakai kain tuala.. perut gua lagi jelas dari lampu.. keh3..

tasekM said...

kehelan,
ye adinda.. :)








man,
alaa... tunjuk la man.
gua nk tgk perut lu.

kahkah.



.

sayadankamerasaya said...

ha!!
kan jadik tu!!!

tasekM said...

drsinga,
tapi depan rumah aku sgt tak sedap pemandangannya eh..?



.