Thursday, 26 July 2012

Ramadhan 6





Jemaah Terawikh dah tinggal separuh berbanding Ramadhan 1.

Aku harap tahun ni aku puasa penuh.
Tak.
Aku tak mengandung.
Aku harap period aku gila.
Bulih...?

:D







.

37 comments:

CiKPuaNLawA said...

cantek nye bulan ....

awal2 lagi dah nampak anak bulan...ahhaahaa

doc said...

cantikkkkk tas!!!!

ko pakai lens apa?

tasekM said...

CPL,
dah raya ke nih..?

kahkah.







doc,
tamron 70-300mm.
aku ingat lense ni tak mampu mem-bulan.
rupanya bulih juga...



.

doc said...

300 mm tu beb!!!!
jeles aku !!

tasekM said...

doc,
70-300mm + makro.
ni aku guna makro la nih.
gi la angkat beb.
lense ni tak mahal nho..




.

PUTUBAMBU said...

cantiknya bulan tu..

eLL said...

woahh, cantiknya bulan. terer ar. nanti malam nak raya, tolong tembak lagi ye. hehe

Nizam.Ariff said...

huh!

tak mampu aku menembak ke bulan. bulan terlalu tinggi buat aku insan kerdil ini. siapalah aku... siapalah..


aku mendongak melihat langit yang tinggi,
didalamnya tergantung bukan tanpa tali,
tingginya bukan dek sombong diri,
itu maqamnya dan aku hanya mampu melihat tanah lumpur,
yang didalamnya kaki aku bergaul,
Aku,
hanya mampu melihat sinarnya di atas lumpur.


siapalah aku...

tasekM said...

putu,
kejap je dah 6 hb eh...







ell,
mlm nak raya yg ko mintak...?
aku nk bakor lemang wey time tu...

konon2nya la...
hehe.







nizam,
kenapa pulak sedih2 nih...?



.

Nizam.Ariff said...

bulan secantik itu, maqam sinarnya tinggi di langit....


bulan yang secantik itu, akan punah hancur bila kiamat nanti,
akan jatuh ke bumi.


Ironi sungguh, sang pungguk rindukan bulan namun hanya dapat ketemu dengan yang dirinduinya pabila sangkakala bertiup dan kiamat.

Apalah gunanya jika merindu bertahun-tahun tetapi bertemu untuk berpisah...

ahh... ironi sungguh sang bulan itu... maqam sinarnya tinggi melangit...

tasekM said...

nizam,
nnti la kita suruh pungguk tu rindukan ayam hutan pulak eh...?

senang sikit dapat bertemu.
hehe...






ko lain macam je nih.
tak sihat eh...?


.

Nizam.Ariff said...

Oh bintang!
Kenapakah kamu lepaskan sinar rembulan, membiarkannya mengucup ubun-ubun aku yang bergaul dengan lumpur bumi?

Tidakkah kau kasihan melihat aku menutup muka kerana malu dibelai dek sinar sucinya?

Oh bintang! Tergamak sungguh kau...

sepa said...

woi Dino... pergi cuci muka nuh... ko mengigau ke hape.!!!

*best jugak curahan nurani ko eh... aku syorkan, ko sambung barang serangkap dua lagi... :)




.
canteeek gambar bulan, walau separuh.!


:)

Nizam.Ariff said...

sepa,
aku bukan boleh pandang bulan besar-besar macam tu...

tetiba macam nak jadi werewolf...

sepa said...

Dino,

werewolf tak syiok. ganssss!!!

vampire la.! bulih gigitgigit leher.

:p

tasekM said...

nizam,
... dah bintang pulak yg salah, kan...?

hihi.








sepa,
dia tu bulan2 puasa pun bulih lagi nak berbulan-bintang eh...?

aku kagum betul...








nizam,
jgn la jd werewolf.
jadi beruang sudah...

:p







sepa,
gigit2 leher..?

kahkah.

bulan puasa vampire kena ikat.


.

doc said...

mengapakah Dak Nizam begitu puitis ini hari!!!!!??

Nizam.Ariff said...

doc,
kerana bulan...

ada vaksin tak?

tasekM said...

doc,
dia di kala bulan menyabit mmg gitu..
tu belum bulan mengambang lagi tu.
lagi teruk puitisnya.








nizam,
ada ke beb..?

hah.
jawab..
jawab..

:D


.

ARIPSAMAT said...

terbaiknya gambar...jeles....huhuh....bagai pungguk rindukan bulan...ewahhhh...

sepa said...

kumira ko nih kan. kalau tembak gambo Aurora Borealis ka Aurora Australis ka mesti menendang.

*eh coba la ko tembak satu. :)

doc said...

kena gi obersi tu Tas..
ajak akuuuuu

doc said...

nizam...

ko ok hari ni???
angin puisi ado lagi??
meh aku bagi obat!

gadisBunga™ said...

aku syak nizam taip smbil ngigau. haruuu!

kak tas, wa dulu masa bajo 3 tahun stret dapat puasa penuh. takkkk...wa tak ngandung tapi...! :p

sudipVSsenduk said...

malas nak ngumpat pasal bulan ko tu... nyampah!

ASH said...

TAS,
cantekkk..

nizammmmm...

oooi nizam, bulan puasa ni ngigau siang juga ke?

Syed said...

Baru nak tanya pakai lens aper. 70-300mm tu memang best. Leh tembak from macro, sports sampai le bulan :)

Nizam.Ariff said...

Aarrrrgghhhh....!!!!!

getaran cinta bersinar murni
membibit rindu kasih dalam nurani
aku, kau dan si pungguk hodoh itu
memohon siang agar jangan kembali

tiada obat mampu surutkan sakit bisa rindu ini...



~buat Tazs, doc, GB, As, sepa

tasekM said...

arip,
ewahhhhhhh.... :D








sepa,
aurora..?

takkan laaaaa....








doc,
aku paspot pun tak de.
haha.









doc lagi,
aku syak dia kalau lapar dan2 jd puitis la..








GB,
aku haram tak pernah barang sekali pun.
masa mengandung budak MC ingat dapat la sebulan penuh.
harammm...
dah terberanak pulak...



.

tasekM said...

sudip,
haha.








kak ash,
hormon tak seimbang tu... hehe.









syed,
kan...
mmg best.
dan tak mahal mcm lense lain lak tu..







nizam,
alang2 ko nak berpuisi.
ko buat terus la sekajang.
nnti aku post as n3 eh...

hehe.



.

haniaiman said...

cantik beb pics ko..70-300mm ea..aku takde lense ni.mcm best jerk ko snap..makro tu jenis yg mana plak..

haniaiman said...

cantik beb pics ko..70-300mm ea..aku takde lense ni.mcm best jerk ko snap..makro tu jenis yg mana plak..

doc said...

tem bulan ngambang mau lagi berkajang puisi Dak Nizam ni nanti!!!!

Nizam.Ariff said...

doc,
cuba la letak foto bulan dlm entri.... tgk cemana nanti...

tasekM said...

ladyD,
lense yg sama gak.
ada dua fungsi.
telefoto n macro.

cool eh..?








drsinga,
aku syak gitu juga tu...








nizam,
ok.
nnti aku buat.
aku nk tengok.
berapa kajang puisi aku dapat sok...

hehe.



.

Faaein Talip Roy said...

rezeki dari Tuhan tu kak.

Alhamdulillah.. =)

tasekM said...

faaein,
tak penuh pun puasanya... hehe.


.