Thursday, 6 September 2012

Cencaluk



Dah lebih 10 tahun duduk Melaka.
Sampai sekarang aku tak tau nak makan cencaluk nih...





.

15 comments:

CiKPuaNLawA said...

ingat botol vitagen tadi.. ehhe...

Dr Singa said...

cencaluk luar biasa ado?

bujal X said...

dengar kata kalau campur susu dan diblend dengan ais rasanya macam jus yogurt berperisa mangga.kamu cuba la tas! kat selangor takde cencalok~~

sudipVSsenduk said...

masin!

Telor Power said...

sedap aku suka


(jika diperatikan betul2 dan dekat,kadang kala tengok mcm alien kecil kaler pink - baik ko ambil wajah makro mereka sis)

Nizam.Ariff said...

pesal kaler lain-lain eh?

yang merah tu sebab terlebih pewarna tikar mengkuang ek?

Siti said...

tak pernah rasa. so tak tau rasa dia camner. keluarga aku kureng sikit bab2 benda peram ni. (budu, cencalok, poyok, etc). sedap ke eh?

Kay said...

sy baru perasaan, pengembaran bersama kekanda nik tu, ingtkan nama org... Nikon rupanya... hahaha

knp kaler cencaluk tu lain kaler? biasa nmpk yg belah kanan yg cair skit kalernya tu

sepa said...

cencaluk Melaka. peeergh.!!!
aku pernah makan, menendang. memang sedap. dulu, bos aku, orang Melaka, bagi satu botol... dia bagi yang masih segar di'marinate'.
aku agak, yang dalam botol tuh mgkn dah lama sket kot. pernah jugak beli brand Melaka, kat sini. tak sama la rasanya dengan yang aku pernah makan tuh...

*eh. apsal ko tak pernah makan.?! sedap weih.! :)

tasekM said...

cpl,
pulak... hehe.








drsinga,
yg tutup merah tu luar biasa kot..?
kaler lain... ntah...








bujalllllll,
saja nk aniaya aku eh..? :p








sudip,
betul.
pernah gak jamah.
cuma tak sesuai je dgn tekak aku nih...








telor,
sila hadiahkan aku makro lens.

hehe.



.

tasekM said...

nizam,
ntah.
aku tak tanya pulak.
sibuk menembak je..







siti,
aku tempoyak makan.
budu tak reti.
tapi kalau org buh dlm nasi kerabu tu aku sebat gak...

haha.







kay,
ye.
ye.

kekanda nik tu kekanda nikon.
ko ingat jantan mana beb...?

haha.







sepa,
aku ada try...
tak sesuai la dgn tekak aku.

haha.



.

sepa said...

eh. ko bukanke anak nelayan.?! anak nelayan pasti suka makan cencaluk.!

Dino suka kot.! cer ko tanya dia. :)

gadisBunga™ said...

udang. gatallll!!!

eLL said...

saya takut mata udang walaupun kecik-kecik tapi nampak bersinar-sinar.....

Faaein Talip Roy said...

dah 25 tahun jadi orang melaka.. sampai skang tak tau nak makan makanan ni.. hohoho..