Thursday, 18 October 2012

Belacak



Belacan  Belacak, kan nama dia..?
Aku takut betul.
Naik tegak-tegak bulu roma tengok...




.

20 comments:

Lady Windsor said...

Eeee chomelll sangat spesies dua alam ni..ni kalau stim sama herba tradisional..makan...dan muntahhh. Bagus untuk buat ubat asthma, tapi aku tak sanggup laa walopon ahkak asthma..muehehe..tak sampai hati nak telan..eyuuu!

Nizam.Ariff said...

ko takut mendenyerr..?

ko takut laki ko makan ikan belacak ek? hahaha

CiKPuaNLawA said...

tembakul yang besar lagi kan...

kalau tak dapat makan telur tembakul..nnti kempunan kena lari batu belah batu betangkup kan...
hehehe...

psstt... awak blog awak dah ok kat blog kite...hehe
dah tak yah gugel2 lagi...

sepa said...

ada org kata, makan jantung ikan nih, bulih ubatkan asma. iyer ke.?!

tembakul oh tembakul.!

tasekM said...

LW,
comel kak...?
aku tgk pun dh nk fengsan... geli.







nizam,
aku takut benda2 gini.
kulit bangsa lembik2 berkilat.
mcm cicak.
aku punya tahap geli tu sampai bulih menanges.

mmg kritikal.






cpl,
blogger mengong.
aku punya bloglist pun ada yg dideletenya.
geram betul.








sepa,
ni tembakul ke...?

err... bukan belacak?
ke belacak dgn tembakul tu sama..?



.

sepa said...

belacak dgn tembakul, bukan ke sama.?!
cuma, aku sebut tembakul, sebab kat sini, depa panggil tembakul. :)

Nizam.Ariff said...

sepa, maknanya cerita batu belah batu bertangkup tu jadinya kat Sarawak la ek?

sepa said...

Dino, ko nak kaitakan aku dengan budak berjambul tu eh. hahahaha...

gadisBunga™ said...

bila tgk ikan ni...terpikio - besor mana sangat la telur dia sampai sanggup lari masuk batu belah? ngeee~

Daddy Ziyyad said...

body dia ada bintik floresen!

Daddy Ziyyad said...

ikan ni dua alam, halal dimakan kah?

Kay said...

kita takut dia ke, dia takut kita?

hehehe... pergi pantai remis, tg kada belacak, pergi dekat je nak amik gmbo, dia lompat dalam air

tasekM said...

sepa,
ooo.. sama ke...
aku baru tau.
ingat lain2.







nizam,
tapi drama dulu2 tu tak cakap sarawak pun... :D








sepa,
kiut pulak aku rasa ko kalau rambut sejemput tu...







GB,
kan... dah la nonet je ikannya.
ke ada yg besor..?








drdaddyzz,
haah.









drdaddyzz lagi,
dengar kata boleh makan...








kay,
yg ni aku mengendap dari jauh guna lense panjang..


.

Telor Power said...

ikan ni paling aku geram sekali. banyak kali(sampai skrg) baling batu kat ikan ni tapi tak pernah kena. makin bertambah GERAMMmm.....

||alis|| said...

Belacak yg terror menyelit celah lumpur.

Klu dekat2 ngan aku2 skali ngelepur.

Eh. Pantun.

tasekM said...

telor,
yg ko jaki nho baling dia pesal..?

:p







alis,
wah. sedap pantun.

:D


.

Telor Power said...

geram.....pasal bila nak tangkap dia dia lari. bila masa mcm nak dapat tangkap dia....dia pandai pula buat lompatan yg tak disangkakan.


habis badan main dgn selut.

ah....patut la si ibu melor dan pekan lari ke batu belah batu bertangkup (yg tak tahi mana lokasinya) pasal susah kot nak tangkap ikan ni



* kalau tangkap pakai tangan la....

tasekM said...

telor,
besar manalah telurnya tu kan...?
macam cinonet je.



.

Tracey said...

Wor!Ingat cicak tadi..huhuhu

tasekM said...

tracey,
cicak 1 alam.
yg ni 2 alam.

:)



.