Tuesday, 16 October 2012

Gereja

Tak ingat la gereja ni nama apa....



Kembali ke cerita Vietnam.
Kata  tour guide  kami, bagi yang muslim, kalau tak nak masuk gereja ni, tak payah masuk.
Merayau la ke tempat lain.

Aku kata.
Aku nak masuk.
Bukan aku nak pergi menyembah apa-apa pun.

Saja nak masuk.
Nak tengok.

Tak salah kot, kan...?




.

15 comments:

sepa said...

architecture depa berkubah, bergerbang jugak yer. kalau tengok dari luar bulih konpius eh.

Nizam.Ariff said...

ko pegi la kat altar sana tu...
ko iqamat...

gadisBunga™ said...

sedangkan gereja ada yang dah ditransformed jadik mesjid....

lawo perspective kak tas. :D

-gedek! said...

fuyoo!

flat screen kat semua tiang!

Dr Singa said...

bergema kan!! kat dalam tU!

Lady Windsor said...

A ah cantik gak le..akak suka kalau compose tu banyak stroke...

Tracey said...

wow..cantik gambar..

Telor Power said...

fuh....

aku pernah masuk gereja di kampung dulu.

saja2 tunggu kawan (org asli) jumpa father dia sekejap sblm kami pi merayap ke dalam hutan.


masa masuk terasa seram...pasal gereja itu sunyi

tasekM said...

sepa,
kan... dr luar nampak tajam2 je...








nizam,
ko mmg suka nk tgk aku kena pukul eh...? :p








GB,
sebetulnya aku mmg tak pernah masuk gereja sblm nih.
tgk dr luar ada...








gedek,
aku baru perasan...








drsinga,
tak perasan plak aku.
sbb masa tu bising.
gereja tu besor.
aku kat balik hujung2 je..



.

tasekM said...

LW,
aku main petik je kak.









tracey,
tq.

:)


.

tasekM said...

telor,
sekarang pun ko kaki rayap dlm hutan gak kan..?

:)



.

Telor Power said...

bukan sekarang....tapi masih melakukanya dari dulu sampai kini. kalau boleh sampai nasaf terakhir....

aku suka nature. (nak jadi tarzan kot)

tasekM said...

telor,
samalah kita... cuma aku tak ada geng nk merayap....


.

Telor Power said...

jangan tunggu ada geng. racun saja si suami dan anak2 atau sedara mara dan adik beradik utk lakukannya.

tasekM said...

telor,
aku takut deme bosan...



.