Wednesday, 17 October 2012

Kubur Atas Sawah

Binaan di tengah sawah itu adalah kubur. Ya. Bagi yang ada sawah, mereka akan disemadikan di tengah sawah.



Aku baru tau.
Bahawa.
Setiap pasangan di Vietnam.
Hanya dibenarkan mempunyai 2 orang anak.
Secara umum.

Tetapi.
Ianya juga bergantung kepada apakah pekerjaan kamu.
Bagi pesawah, mereka dibenarkan memiliki 5 orang anak.
Jumlah-dibenarkan paling ramai.
Lain-lain pekerjaan, ada yang 3, ada yang 4.

Entah mereka betul-betul ikut had-anak-dibenarkan ini atau tidak... Aku pun tak pasti...




.

16 comments:

kucingorengemok said...

kubur dia tak menakutkan... cheee, tetiba aku buat statement gagah, hehe

Dr Singa said...

subur padi sekitar kubur tu buat beberapa bulan

gadisBunga™ said...

patut la padi dia hijauuuu

Nizam.Ariff said...

sawah dia ada penunggu....
eeeeeeeeee.....

tasekM said...

kog,
nampak mcm tempat lepak eh...?
ada yg lebih indah tau...








drsinga,
kan... baja asli.








GB,
bila ada org mati.
3 bulan tak payah baja sawah.

haha.








nizam,
mmg itu pun tujuannya kot.
suruh roh jaga sawah..

:)


.

hanie said...

sah2 la takde orang nak tangkap ikan puyu/sepat kat situ..ade penunggu kuikuikui

tasekM said...

hanie,
tour guide kata.
kat sawah banyak tikus.
dan.
dia org mkn tikus.

hihi.



.

Tijah said...

Ada 1 kawasan kubur kat depan mrsm muar. Cantik & byk bunga. Bleh la kalau nak menembak.

Lady Windsor said...

Sedih la rasa tengok kubur tengah sawah tu..

sepa said...

aku harap beras Vietnam kat supermarket yg aku selalu beli tuh, bukan yg dituai dari di samping kubur2 tuh... entah2 ada hantu ikut beras tuh tak.?! :)

Telor Power said...

mesti sawah tu ada aura angker.....aku minat yes.

tasekM said...

tijah,
ko bajet aku minat menembak kubur eh jah...?
bulih tahan ketor juga sebenornya.

haha.








LW,
aku pulak takut.
takut tulang terkeluar ikut air sawah.

:D







sepa,
aku syak ada tu sepa... haha.







telor,
angker2 aku tak berani..



.

Telor Power said...

sis....
aku pun tak berapa berani dgn angker ni...tapi suka dan dah lali

tasekM said...

telor,
dah lali?
membelakah?

hehehe...



.

Telor Power said...

tak membela....tapi selalu (kerap) nampak kelibat spesis mereka ni

wajah tak pernah tgk.dan tak pernah tahu.

tapi slalu saja boleh melihat mereka ini

tasekM said...

telor,
cer citer... cer citer...

:)




.




.