Sunday, 28 October 2012

Serba Tak Kena



Serba Tak Kena I

Tengoklah kuah kacang saya.
Dengan skill-buat-kuah-kacang-setahun-hanya-sekali, memang hebat hasilnya.

Hebat sangat!
*mata ke atas tangan di dada*

Cuba teka.
Apa yang cemerlang sangat tak kena  dengan kuah kacang saya nih...?


Nota: Tengok kuah kacang sahaja ye. Janganlah kutuk sudu plastik dan mangkuk-percuma-beli-sabun-(rasa-rasanyalah)-saya. Saya malu sebenarnya.



Serba Tak Kena  II

Belah-belah lemang.
Zraappppp..... Buluh lemah hiris jari hantu.
Terbelah.
Darah menitik.
Tekap-tekap darah tak mahu berhenti mengalir.
Dah kena bungkus jari.... Heh~



Serba Tak Kena III

Angkat katil.
Terhempap kaki.
Satu jari berdarah.
3 jari bengkak.



Serba Tak Kena IV

Saya demam!








Serba tak kena kan..?




.

23 comments:

Nizam.Ariff said...

kes 1:
kuah kacang terbit minyak, mama kata mungkin kisar kacang tu halus sangat... dan mangkuk kita adalah sama ... hahaha


kes 2:
mungkin ko demam, ko kurang berhati2... jarang org belah buluh lemang macam nak buat belat ikan... tau belat?


kes 3:
mungkin sebab ko demam dan tangan dah luka, tangan jadi tak kuat nak angkat katil..
tapi, apa-ke-hea ko angkat katil pagi-pagi ni Yong? ko exercise ke?



kes 4:
sekarnag musim demam... panas hujan panas hujan...


salam.

tasekM said...

kes 1: ada masalah yg lebih besor dr terbit minyak tu tau... haha.

kes 2: masa belah lemang tu aku tak demam lagi.

kes 3: mungkin juga sbb jari aku dh luka. tak kuat.

kes 4: aku syak aku ni dh tua. sikit2 demam. heh~



.

Wak Gelas™ said...

wak tgh nk amek duit atm nii, X sempt nk teka .. uhhhuuu

sepa said...

macam kuah kari kelapa ikan jeh... :P

*sinisnya aku.! eh. aku agakla kan. katil tuh nak mintak tukar baru eh. katil je tapi...! :D


.

sepa said...

*kepala ikan*

Lady Windsor said...

laa Tas nape sampai iris jari? Eee ngeri..akak mabuk darah.

err kuah kacang tu..no komen..sebab akak pun tatau masak, akak salu order jer dari makcik jual nasi himpit kat opis akak:)

sila extra craeful yer lalink!

hanie said...

oh..kuah kacang rupanya. ingat kari dagin tadi.









hahahaha. okbai

Daddy Ziyyad said...

napa, kuah kacang cair sgt kaaa? atau manis/pedas sangat..

takpa..takpa..part luka + demam tu, anggaplah berkorban penghapos dosa..:)

amn said...

ni mesti maher zain talipon...tu yang tak tentu arah.....ha ha ha


ok serious

chef adu kata apa?

rasa yang penting.

kucingorengemok said...

kuah kacang ke kuah anggur?

CiKPuaNLawA said...

awak....semoga cepat sembuh yaa...

musim sakit sekarang ni..
kite orang sefamili pon silih ganti penyakit nye...

eLL said...

kuah kacang tu macam ada terung pipit ke apa ye?

kalau badan demam, mesti semuanya hilang fokus.

tasekM said...

wak,
bak sikit duit.
kah kah.






sepa,
gelap,kan warna kuah kacang tu...?
hah! cuba teka sbb apa...







LW,
kakkkk... remajanya ko kak tak pernah buat kuah kacang.
hehehe...









hanie,
terguris...
terguris...

:p




.

tasekM said...

drdaddyzz,
aku ni dasar banyak dosa, kan...?
huhu.







amn,
rasa pun terjejas.
tapi chef adu kat rumah ni main sebat je.

haha.








KOG,
yg ko nampak mcm anggur tu belimbing buluh.







CPL,
aku syak aku ni dah tua.
manjang nk demam.
heh~







ell,
bukan terung yang.
belimbing.



.

Kay said...

Kak,

kenapa masak kuah kacang guna letak belimbing buluh?

P/S dh umur 31 ni, masih lg menolong maknya buat kuah kacang, mak tanya ok tak garam gulanya, hanya mampu jawab, sedap dan tak sedap je... heeee

tasekM said...

kay,
saja.

org melaka ada yg buat kuah kacang bubuh belimbing buluh.
sedap.
ada rasa masam2.



.

Siti said...

Slalunya kuah kcg jd gelap pasal tak buang kulit.
Pinggan sama. Dapat percuma beli sabun cuci baju cap daia.

Telor Power said...

1. kuah kacang tu nampak mcm kuah kari semalam yg baru lepas dipanaskan

2. mulakan dgn bismillah

3 mulakan juga dgn baca bismillah (mesti tak baca ni hehehe)

4 semoga cepat sembuh

5. dah patut pi bercuti nih. fikiran tak tenteram la tu (kot)

tasekM said...

siti,
kamu sgt betul ti... tapi kan... ada masalah yg lg besar dr kulit kacang tak buang tu... hehe.







telor,
nampak mcm kuah kari smlm..?
cis... terguris... terguris... haha.

kejap nk ingat.
aku baca la bismillah...



.

Telor Power said...

kari semalam kalo dipanaskan pastu ambil roti cicah terbaek juga sis....sedap

tasekM said...

telor,
roti benggali.
tau roti benggali tak...?

:D



.

Lady Windsor said...

Aku tau makan je dik..ekekeke!
Tas one day nanti ko masak kuah kacang akak g makan yek...

tasekM said...

LW,
bulih kakak.
tapi aku pun main belasah je masak tu... haha.





.