Friday, 28 December 2012

Kawan Menembak

Aku ya amat geli dengan binatang ni. Boleh pulak dia terlepas datang dekat-dekat kaki aku...


Satu hari tu.
Demi melayan budak MC yang berkicau-kata-cuti-sekolahnya-membosankan.
Aku bawak dia pergi zoo.

Aku dah bagi tahu dia awal-awal.
Kita jalan kaki pusing zoo.
Jangan mengaruk nak naik tram.
Sebab.
Aku nak menembak.
Dia setuju.

Masa di zoo.
Aku terjumpa seorang brader yang kaki menembak juga.
Dari mula sampai ke sudah kami menembak bersama-sama.
Sembang-sembang pasal fotografi.
Tukar-tukar pendapat.
Tukar-tukar cadangan.

Dan.
Aku paksa dia ambik gambar tupai.
Keh keh.

Selesai tawaf zoo.
Dia balik.
Aku pun balik.

Ini namanya Geng-Menembak-Tak-Sengaja....


.

17 comments:

Dr Singa said...

mebgaruk tak Dak MC ko abaikan dia?

aku nakkk sangat bela menatang tu!!
comel!!

CiKPuaNLawA said...

menanggung beewak idop...

eyh.. ni iguana kan.. bukan beewakk...

nak tgok lagii.. gambo binatang yang kena tembakkk.....
(psstt.. mati tak kena tembak..ehhee...)

kucingorengemok said...

patut la mimpi kawin kat taman buaya, haha

tasekM said...

drsinga,
sumpah aku tak abaikan dia beb.
haha.

nak bela?
dan2 bulu roma aku tegak2.






CPL,
boleh.. tapi takut korang muntah lak.
tak eh...?

bagus...
bagus...

:)






KOG,
kah2.

tak ada kaitan ye.

:p



.

gadisBunga™ said...

aishhh...nak jugakkk tetibe jumpa kawan menembak tetibe tetibe nihh!

ASH said...

Hmmm..

amn said...

nak tengok foto tupai..

Nizam.Ariff said...

hmm...

pesal tukar-tukar pandangan je. tukar-tukarlah sekali kamera...

Nota buat KOG:

Aku syak, dia bertukar-tukar cadangan dan nombor handphone dekat-dekat kandang buaya la... takpe, kita tunggu 2 minggu lagi dia mimpi apa.. keh keh keh

tasekM said...

gB,
pi cari kat zoo.
aku syak ko jumpa.

hehehe...






kak ash,
hmmm....







amn,
ada kat bawah tu...







nizam,
oit..oit... ko jgn macam2.
tak de maknanya aku nak tukar2 no phone.

ni kira geng menembak hi-hi bye-bye je nih..



.

Daddy Ziyyad said...

Saya idamkan nak menembak kat safari di afrika tu..bawak tele lens ala ala photographer Nat Geo...wallah!

cimöt said...

boleh jadi bestpren kottt cicak ijau tu..hahaah..

tasekM said...

drdz,
nampak sedap bunyinya tu.
tapi kita semekin.
tak ada duit banyak la nk pi sana.







cimot,
*pengsan*

:D


.

amn said...

ooo yg 1000 keatas tu shoot dari zoo

ARIPSAMAT said...

zoo skang dah takde tram KFC...jom menembak sama...:)

tasekM said...

amn,
ye bang.






arip,
zoo melaka masih ada tram bro..

jom.
jom..



.

sepa said...

malam new year eve itu hari aku layan bebudak naik ke puncak bukit di belakang bandar... aku. aku temankan mamat yg pacak tripod menembak bungaapi... hehehe

tasekM said...

sepa,
aku mlm tahun baru lepak rumah je sepa.
malas nk keluar.

:)



.