Saturday, 1 December 2012

Pisang Susu

Bezakanlah saiz pisang tu dengan 2 batang jari-tak-elok aku.



'Pisang apa ni  Pak cik...?' tanya aku kepada Pak cik jual pisang.
'Pisang Susu' kata dia.

Aku beli sebab tiba-tiba terjakun tengok pisang ni besar benar.

Pak cik tu kata.
Yang ini kecik.
Ada yang lagi besar.

Jenuh la nak nganga mulut.
Yang ini pun aku kerat kecik-kecik masuk mulut...

Rasa dia...
Sedap.
Rasa pisang.

:D




.

10 comments:

sepa said...

pisang tanduk lagi besar.!

:)

Tijah said...

ko tak tanya pakcik tu pisang sapa? ehh pisang apa?

Nizam.Ariff said...

Huh...
Phewwittt....!

Daddy Ziyyad said...

kah kah kah..

of coz la rasa pisang..tak kan rasa ciskek

tasekM said...

sepa,
pisang tanduk mmg dh sah2 besar.
lagi pun pisang tanduk org tak mkn mentah.
org hiris2.
goreng atau pengat.

yg ni... kita ngap terus.
jenuh juga...







tijah,
ko beli pisang mmg tanya siapa punya eh...?

:p

ish... ish... ish....
tijahhhh...
tijahhhh...







nizam,
terliur?

kah2.







drdz,
kah2.



.

amn said...

masya allah,

ini kali pertama tahu wujudnya benda ni......
kerdil betul pengetahuanku

tasekM said...

amn,
aku pun br kenal pisang susu nih.
besar betul..



.

Lady Windsor said...

pisang susu? ya ke dik? Aku tau pisang kaki jer dan pisang yang lain adalah semuanya pisang.

Siti said...

aku rasa pisang ni sgt sedap kalo dibuat jejemput. ya. aku gile jejemput!

tasekM said...

LW,'
kak... pisang kaki tu tak rupa pisang langsung.

haha.







siti,
aku syak pun gitu la sit...
aku dah lamaaaaa tak menjejemput.



.