Thursday, 31 January 2013

Cengkerik(?)





Ye ke cengkerik nih..?
Aku ni nama je orang kampung.
Rupa cengkerik pun tak berapa nak kenal.

Ok. Ni nak marah diri sendiri nih.
Lain kali... Kalau nak ambik gambar binatang kenit-kenit.
Bawak la  speed light.
Kan dah tak nampak mata.

Bukan tak nak bawak... Tapi berat. Dengan kamera. Lens lagi. Ni nak tambah  speed light  pulak...? Tak kira setongkol  tripod  lagi tu...  Boleh lari  allignment  ok..! (Diri sendiri menjawab)



Hah! Menjawab... Menjawab...!!!!




.

17 comments:

Dr Singa said...

wahh..
very the sharp!!

gigih ko eh...
benda-benda halus ni..

aku suka benda-benda besor..
dan tak berkaki atau kepak..

CiKPuaNLawA said...

saya jawab... ia cantek...

Kay said...

oo gitu rupanya cengkerik

Siti said...

cengkerik tu sama tak ngan reriang yg suke bising2 tu? aku pun spesis ko gak. org kampung yang tak berapa kenal menatang dan serangga.

:P

hanie said...

hah.. menjawap! biaaaaseeeee!

kahkahkah..

kalau cengkerik versi kampung.. bkn kaler ceklat ke kak?

Daddy Ziyyad said...

entah..saya pun tak tau cengkerik macam mana rupanya...speedlight? saya takde pun lagi...hahaha..kalau suka aksi serangga, sila lah ceburi genre macro...menonggeng sakan la kat kebun bunga tembak spider, tembak belalang..hahaha

Nurr Kasih said...

nurr pun suka makro2 ni.. tp lens tak ada lg yg sesuai :). tapi yang part tripord tu mmg lenguh la klu bawa..

Nurr Kasih said...

nurr pun suka makro2 ni.. tp lens tak ada lg yg sesuai :). tapi yang part tripord tu mmg lenguh la klu bawa..

Yunus Badawi said...

masa ko ambik gambar dia tu dia bunyi mcm cengkerik tak?

sepa said...

sharp gambo... nice. (aku cakap camnih, mau Dino sound aku eh...!)

*aku agak menatang nih sebesar taik lalat Cindy Crawford. :)

tasekM said...

drsinga,
aku syak minat aku ni lebih kepada minat org jantan la... haha.







CPL,
tq. tapi mcm tak cukup cahaya eh..?







kay,
ye ke cengkerik...?
aku pun tak pasti.. :D







siti,
riang2 eh..?
tak sure jugak la aku...







hanie,
habih tu ini menatang apa hah..?
cer pi gugel sikit.
aku malas la.

kah.


.

tasekM said...

drdz,
saya mahu mencuba semua genre.
tapi sungguh.
yg minat macro ni mmg manjang menonggeng dalam semak cari binatang kecik2.
lepas tu bdn gatal2.

:D






nurr,
aku manjang malas bawak tripod.
tak bagus betul...







yb,
dia diam je bang.
tak bunyi2...








sepa,
pssttt... kenapa pulak Dino nak sound...? :D


.

gadisBunga™ said...

fuh. very the power!

tasekM said...

gB,
mekaseh.



.

Nizam.Ariff said...

speed light original bukan ke dah ada? lentik kasi tegak je la...

kalau fot tu over expose sebab terang sangat, ko mainlah variables yang lain....

tasekM said...

nizam,
mmg ada tapi malas nk angkut.
aku suka melenggang kangkung je...


.

Lady Windsor said...

aku fobia bunyi cengkerik
mungkin ia lambang puaka kot yer
cengkerik kan suka sunyi malam