Wednesday, 30 January 2013

Jadi Mangsa

Terlalu pantas masa berlalu. Dia dah besar. Dah boleh pakai kasut sukan aku. Kaki dah sama saiz.


Budak MC sering jadi mangsa untuk teman aku bila aku nak menembak.
Kadang-kadang dia ok.
Kadang-kadang merungut penat.

Masa aku ambil gambar ni dia ok.
Sebab baru 1 km berjalan.
Yang berjalan akulah.
Dia kayuh basikal.

Bila dah nak balik dia bising.
Sebab dah 5 km berjalan.
Makan masa sejam suku juga....


.

16 comments:

Siti said...

biasalah budak2 ni. ala...cuba belanja eskrem lps jln 5km tu. sure senyap dia. hahaha

menatang ape yg tgh catwalk depan dak MC tu?

tasekM said...

siti,
dia tak nak ais krim.
nak air mineral je.... hehe.

beruk ti...
banyak betul.
bangsa ko tak bulih bawak beg plastik dia mesti kejar sbb dia ingat kita bawak makanan utk dia.
tapi kalau beg kamera dia tak kejar pulak.
bijak betul.


.

CiKPuaNLawA said...

anak dara kita pon dah boleh pakai kasut tumit tinggi kita .....huhu...

tasekM said...

CPL,
sikit lagi depa dh nk tinggalkan kita, kan...?
ada berapa tahun je lagi nk hidup sama2... huhu.


.



Yunus Badawi said...

Berapa kerap ko pergi menembak? Kalau selalu sangat harus budak MC tu tarik diri .....

Dr Singa said...

Bapak dia ko tak ajak..??

Nurr Kasih said...

mcm anak buah sampai merungut juga bila asyik kena ambil gambarnya hehee

tasekM said...

YB,
tak la kerap sgt.
tak tarik diri punya.
dia suka.
sbb tempat2 aku menempat kebanyakkannya tempat yg dia suka.







drsinga,
bapak dia mana minat ngikut ku pi menembak.
dia bosan.







nurrkasih,
MC tak bagi aku ambik gambar dia masuk blog.
tapi kdg2 aku buat gak.

haha.



.

Nizam.Ariff said...

dia ibarat anak burung yang dah mula tumbuh bulu pahat... sikit lagi dia nak jengah dari tubir sarang... dan dia mula berfikir "apakah jenis dunia di luar sana?"

dan pada satu pagi, ketika kau bangun dan celikkan mata, kau dapati sarang kau itu sejuk... dan kosong... kosong .... kosong.




.

amn said...

nak MCdah ada blog?

tasekM said...

nizam,
aku barangkali hanya punya tak sampai 10 tahun lagi sblm dia terbang...







amn,
tak ada.
cuma dia tak suka aku letak gambar dia dlm blog aku.



.

Daddy Ziyyad said...

Kuah tak tumpah kat nasi ke Tas?
Anak saya si Ziyyad tu dah tunjuk minat menembak..so Insya Allah bila dia besar sikit nanti, ada geng menembak sama sama..

tasekM said...

drdz,
tumpah sgt doc... tapi kamera nikon-abg-long yang aku bg kat dia entah apa masalah ntah.
tak bawak pi kedai repair lagi.
aku ingat nk up grade kamera la.
yg ni bg kat dia.
dia dh besar... dh boleh faham macam mana nk guna dslr rasa2nya...




.

Lady Windsor said...

ko ajak la MC datang umah aku, nanti aku masak doyan krip ko nak kan tu dik..

tasekM said...

LW,
jauh nho rumah ko tu... hehe.



.

Lady Windsor said...

ala kalo nak sibu daya
tak moh sibu dalih le tewww...
(>.<)

ekekeke...