Monday, 14 January 2013

Mengumpan Burung

Burung apa ni hah..?



Sejak asyik nak menembak burung ni.
Memang pagi-pagi aku akan umpan burung.
Aku tabur makanan.
Bila mereka tengah asyik makan.
Aku ambil senapang.

Sekarang aku dah faham.
Pipit, Tekukur dan Merpati suka nasi atau beras.
Burung-tak-tau-nama kat atas tu suka pisang.
Dan Gembala Kerbau suka biskut kucing.

Apa ke dasyat punya selera Gembala Kerbau nih....?





.

16 comments:

Dr Singa said...

gud morning pailang!!!

tasekM said...

drsinga,
kah2.

pailang sgt...
*tangan di dada mata ke atas*

:p



.

bujal X said...

gagak mana gagak?

Lady Windsor said...

kahkahkah beskut kuching..

err burung to shomel nau...

hanie said...

tapi nak umpan kak tasek? kena bagi muruku ke kuih sepit?










;p

sudipVSsenduk said...

tak terer langsung nama-nama burung dan pisang

Nizam.Ariff said...

aku nak tunggu Burung Undan catuk ikan kembung ko...

tasekM said...

bujal,
gagak tak de la belakang rumah aku.
kena cari port lain nk ambik gambar gagak.







LW,
betul kak.
ko tabur nasi dia buat derk.
dia nk beskot kucing...







hanie,
dgn crepe durian.

kah2.







sudip,
aku tau sikit2 je pun...








nizam,
alaa... belakang rumah takde tasik...



.

CiKPuaNLawA said...

umpan burung sama dengan umpan ikan tak... ?..(ape punye soklan... hehhh..)

Siti said...

ni bkn burung kelicap ke? kakaka..acu terai tibai je bg nama burung-burungan.

tasekM said...

CPL,
ada sama.
ada lain.
ikut burung.. :)







siti,
kelicap muncung dia lain sikit rasanya ti...


:)


.

kucingorengemok said...

eh chup... cite hantu memang dah abis eh? :p

Lady Windsor said...

kelasszz taste ko burung..err burung ada taste eh???

tasekM said...

KOG,
dah.

ending bangsa tergantung.
kah2.







LW,
ada gamaknya.



.

sepa said...

nak tanya. Burung Helang ko umpan apa.?!

tasekM said...

sepa,
tak pernah umpan lagi... celah mana nk jumpa helang eh? aku tak jumpa lagi area rumah aku nih.



.