Friday, 25 January 2013

Meranduk Hutan

Apa yang aku suka tinggal di Ayer Keroh ialah sebab adanya Taman Botanikal.
Untuk penggemar hutan macam aku, ini tempat yang membahagiakan.
Kalau yang tak suka hutan, sumpah tempat ini amat membosankan.

Pagi semalam aku meranduk hutan dengan niat nak menembak.
Dan yang utama nak cari  spider web  yang Sepa mahu.
Gigih tak gigih tu... Ha ha.

Dalam kepala aku terfikir.
Mati la pagi-pagi masuk hutan ni tobat tak ada orang.
Berdua je dengan budak MC.

Sekali...
Bapak punya ramai manusia.
Rata-ratanya pergi joging.

Yeah! Saya suka. Saya suka.
Hidup orang Melaka.
Pagi-pagi sudah beriadah.
Tidaklah hanya melengkor bawah selimut.


Cakcibor Taman Botanikal. Hensem..!


Sudah pasang niat untuk ke hutan lagi hujung minggu ini.
Tapi nak ke hutan ni aku memang dilema apa yang aku nak bawa.
Kasut joging atau kamera.
Kalau bawa kamera, memang tak akan joging punya.
Tak kan nak joging sambil usung kamera ye dak...?




.

16 comments:

hanie said...

dah bawak camera tu..tak yah le joging.. jalan pun terbakor jugak kalori tu..


ke akak menyamar jd pelanduk dalam hutan tu?


hahaha

Yunus Badawi said...

Mana gambar spider web nya?

tasekM said...

hanie,
aje benor...
smlm pergi tak joging pun berpeluh mengusung kamera.

jadi pelanduk kira ok lagi dr minum kapur barus ok.

ko tau dak minah mana yg minum kapur barus tu..?

kakaka..




.

Yunus Badawi said...

Hutan kat Melaka kecik2. Itu sebab ada Hutan Perca .... hehehe

tasekM said...

YB,
next entry ye bang... :)


.

tasekM said...

YB,
ke Hutan Perca pun saya suka.
menembak teratai..




.

Dr Singa said...

ko pakai lensa apa beb?

tasekM said...

drsinga,
tamron 70-300mm je beb.
lens paling murah yg aku beli dan paling seronok aku guna.



.

hanie said...

kahkahkah kejiiiiii!

kak.. minum soya kapur barus tu elok untuk kulit tau. halus mulus putih gebus! kakakakakaka

Nizam.Ariff said...

foto sungguh ohsem...

tak dapat lelabah catcibot pun jadilah...

tasekM said...

hanie,
cer try soya kiwi kasut.
awet muda.

kahkah.







nizam,
spider web dapat.
spider dapat juga.
tapi haluih bebenor.

nnti aku post kat blog foto ko pulak...



.

CiKPuaNLawA said...

cakcibor... nak sekorrr...?!... buat goreng... erkkk

gadisBunga™ said...

kite dengan cpl masuk taman tasik perdana semalam tapi tak jumpa spider web juger...huhuhu~

tasekM said...

CPL,
makan ayam lagi sedap kot... haha.







gB,
tak cukup semak kot...
apa best situ eh?
aku nk menembak KLCC belah mlm dr taman tasik titiwangsa.
tapi bila nk nalik KL pun ntah...


.

sepa said...

terharu eh...! :)

tasekM said...

sepa,
ada rasa nak nanges tak..?
keh2.


.