Monday, 7 January 2013

Saya Rindukan Bulan.... #4

Ada rasa nak muntah tengok gambar binatang...? Bersabarlah :D.



Cerita III

'Ko nak tau kak... Tadi aku duduk depan rumah jiran ko belah kiri tu. Aku nampak ada benda berkilat-kilat depan rumah dia. Aku pergi dekat. Aku pegang. Aku ingatkan apa. Rupa-rupanya.......'.

'Garam...' kata Ngah. 

Garam....? Aku bising dekat Ngah. Adik jantan aku. Aku kata. Lain kali jangan gatal nak pegang-pegang benda-benda yang ntah-hapa-hapa dan bukan-barang-kita.

Ngah sambung cerita. 'Lepas tu aku pandang rumah dia. Terperanjat aku nampak.......'    

  *pause*


Alkisahnya Jiran Sebelah Rumah Belah Kiri

Kira-kira seminggu sebelum mak dan adik-adik aku datang ke rumah, satu malam D terdengar isteri jiran-belah-kiri menjerit tengah malam. Laki aku memang kaki tidur lewat. Aku. Kejadian-kejadian tengah malam masuk ke pagi ni memang aku tak tau cerita sebab aku selalunya tidur sebelum jam 12.30 malam (ke pagi?).

Dan. Sehari selepas itu, aku nampak jiran aku tu pasang buluh halus berwarna kuning di keempat-empat penjuru di luar rumahnya. Belah depan. Belah belakang aku tak nampak pulak.

Dan yang aku nampak buluh je. Garam aku tak perasan sebab aku tak rajin nak ambil tahu. Aku syak. Buluh dan garam itu mungkin pendinding. Mungkin ada kaitan dengan kejadian isterinya menjerit malam sebelumnya. Dan aku mula berfikir. Apa sebenarnya yang dia nampak eh...?







(Berapa siri lagi nak habis nih..? Macam dah penat pulak nak bercerita ni. Kah kah. Ada juga aku buat perangai menggantungkan cerita ni karang....)


.



23 comments:

kucingorengemok said...

aku cadang ko tukar nama jadi tasik jalis

kenal tamar jalis tak?

tasekM said...

kog,
kah2.

kenal...

tak nak la aku.
cukup la ada 2 jalis.

tamar jalis.
dan.
aeron jalis.





.

bujal X said...

bujalis ko taknak tas?

hanie said...

kena tunggu lagi ke... - -''

CiKPuaNLawA said...

ahhh... xde2... cite sampai habissss...!!!

chop.. gambo tu chantekkkk.... lawoooo.... begayaaa... keunggulannnnn....

Dr Singa said...

hahhahaaaaaa!!!
Tas Jalis!!

aku setuju!

Nizam.Ariff said...

Ko ada bakat buat cerita seram 110 episod...

sepa said...

tamar jalis aku kenal. aeron jalis pun aku kenal. hahaha...


.
*aeron jalis criternya lebih brutal, kan.! :p

Daddy Ziyyad said...

Sila tukar nama blog ni kepada " Siri Bercakap Dgn Tas "

kah kah kah..

tasekM said...

bujal,
hensem tak?
kah2.







hanie,
ye la...
ye la...

nnti aku habiskan la.

:)







CPL,
korang minat tak ambik gambor binatang?
tak eh..?

tak de geng la aku...







drsinga,
menyesal pulak buat n3 seram nih.
kah2.


.

tasekM said...

nizam,
110?
perli aku le tu...






sepa,
dia tu seram-kejam.







drdz,
kah2.

tak nak la wey...


.

Nizam.Ariff said...

berapa banyak stok gambor binatang ko hade lagi? sebanyak tu la episod cerita seram ko... kan?

tasekM said...

nizam,
ko jgn... gambor binatang aku ada banyak lagi.

haha.



.

Nizam.Ariff said...

ada gambor binturong tak?
kalau ada, memang sahlah 110 episod.
banyak binatang kat zoo sebelum sampai kat kandang binturong...

tasekM said...

nizam,
aku sampai ke kandang binturong tu tapi dianya menyorok ntah celah mana.
aku tak dapat ambik gambornya.

jgn kata kandang binturong.
kandang beruang pun aku sampai.
ko bayangkanlah betapa banyaknya gambor binatang aku.

haha.



.

Yunus Badawi said...

MC nampak apa2 tak?

tasekM said...

YB,
MC tak cakap apa2 pulak...



.

CiKPuaNLawA said...

kita gambo ape pon boleh...
sebab nak cuba semua...
hehehee....
kalau tak ambek ..kita tengok sambil2 tu belajor pon dah ok...
nak teman kan pon kita jauh tapi...

gadisBunga™ said...

woh. cerita hantu berganti ganti nama dia nih!

Faarihin Talip said...

ohoi.. kak.. citer hantu ke? huhu..

tasekM said...

CPL,
aku ingat aku je minat binatang nih.. :)







gB,
kah kah.

sinetron.







faarihin,
hantu manja2 je.

haha.



.

ASH said...

Jiran sebelah tu yang namanyer Hasri dan Katz ker?
.
.
.
haha
.
.

Aku teka jer.

tasekM said...

kak ash,
ke laut benar tekaan ko tu kak.

haha.



.