Tuesday, 8 January 2013

Saya Rindukan Bulan.... #5

ss 1/15, f/4.8, ISO 100. Using Tamrom 70-300 mm. Gambar yang aku ambil sekitar  Julai tahun lepas. Gila lama tak menembak bulan.




Dan tiba-tiba aku rasa malas nak cerita apa yang Ngah nampak. Kah kah. Ok. Sila jangan maki. Menghidangkan cerita-cerita tergantung bukankah trademark aku..? :p

Cuma. Aku simpulkan begini sahaja. Apa yang MC, anak Ika, isteri jiran belah kiri dan Ngah nampak mungkin makhluk yang sama. Dia mungkin berada di mana-mana di kawasan kediaman kami. Kejap sini. Kejap sana.

Ah! Abaikan sahajalah.

Cuma. Yang aku marah. Disebabkan makhluk tu aku jadi takut nak menembak bulan. Nak keluar rumah lepas maghrib pun aku takut kalau bersendirian. Kalau tidak. Dulu. Aku boleh rileks-rileks melipat kain baju ketika azan maghrib berkumandang dekat pangkin belakang rumah.

Ya. Maghrib-maghrib melipat kain baju. Dekat luar rumah pulak tu. Gila tak gila juga perangai aku nih...




.

20 comments:

Waqheh said...

perhhh patut le jrg update dh nikah lg 1...hahaaaa...bahagilah kasih seadilnya tas oii

Lady Windsor said...

Tas..
ko ni kan nak jer akak cubit sebab citer MC tergantung..iskkkkk geramnya!

CiKPuaNLawA said...

dah kesimpulan...?!!..
yelah2...

mane gmbo binatang nyaa....

Dr Singa said...

ko ajak lah Dak MC temankan tembak bulan..
kalau dia 'nampak' ..dia warning lah ko!~!

Nizam.Ariff said...

kalau kamu tak mampu mendekati bulan,
panggilah bulan mendekati kamu,

bulan punyai perasaan sebagaimana kamu mempunyai impian,
dan bulan pasti faham ketakutan kamu.



.

kucingorengemok said...

ppuuiii :p

Nizam.Ariff said...

Nota kecik buat KOG:
Keh keh keh...

tasekM said...

waqheh,
aku cuba.
aku cuba.. :D







LW,
aku mmg gitu kak.
haha.







CPL,
lain n3 aku bubuh.
kali ni gambor bulan dulu.

:)







drsinga,
kalau dia cakap ada.
laaagiiiiii aku takut.
mau tercampak kamera dr tangan.








nizam,
nntilah aku cuba seru.
manalah tau dia nak jatuh ke riba.







KOG,
kah2.

hoi.
apa main ludah2 nih... :P







nizam lagi,
korang main nota2 nih.... korang bercinta eh..?

:D



.

Daddy Ziyyad said...

ala...buat derk je la dgn makhluk tu...takde dlm sejarah manusia mati kena cekik hantu....bahahaha

tasekM said...

drdz,
aku tak takut mati kena cekik hantu.
yang aku takut ialah kamera aku terhempas akibat terkejut.

:D



.

amn said...

cer kau nyanyi ulek mayang sambil lipat kain senja senja... psst....
aku prefer mudiak arau...

Wak Gelas™ said...

untungla mak TasekMe ada zoomlens sampai 300mm tuuu..,uuHUuu

tasekM said...

amn,
tu panggil hantu tu bang...







wak,
pssttt... lens ni murah je tau.



.

Kay said...

lepas 5 hari saya balik berjalan-jalan, cite tak habis lg, rasa nak tembak je akak ni

tasekM said...

kay.
ni kira dah habis la nih.

keh2.



.

gadisBunga™ said...

ajak dia join tembak bulan laaa..! hahaha!!!

tasekM said...

gB,
takut.

hehe.


.

cimöt said...

laaa dah cmtu je abesnye ke?

sepa said...

eh masa ko tembak bulan, ko suruh dak MC communicate ngan dia, supaya dia terbang mengepit penyapu (macam witch), tatkala dia lalu di foreground bulan... itu jam la ko tembak...

hehehe...

tasekM said...

cimot,
haah.

kah2.







sepa,
tak dan menembak aku dah tergolek pengsan.



.