Tuesday, 29 January 2013

Tiba-tiba Nak



Aku ni ada satu penyakit.
Penyakit tengah-tengah memandu, tiba-tiba dapat ilham  hendakkan sesuatu.
Kalau dah nak tu bangsa tak menyempat-nyempat.

Minggu lepas.
Jembalang mana merasuk entah, tiba-tiba tengah memandu rasa nak makan jagung dalam tin.

Aku singgah kedai Cina dekat-dekat rumah.
Angkat setin besor.
Makan.
Sorang-sorang.

Aku kalau datang perangai macam ni memang aku nak salahkan jembalang...




.

16 comments:

CiKPuaNLawA said...

buat macam kita la.....

beli jagung manis rebus...
+susu + durian....

wallaahhhhhhhhhweeiiihhhh...... nyummm...nyummm...!!!!

tasekM said...

CPL,
susu..?

alaa... aku dgn susu tak berapa ngam la.
ganti kopi la... haha.



.

Dr Singa said...

ko makan gitu je Tas..?

tetiba aku rasa nak try gak..




kalau aku terkincit..
siap kao!!

tasekM said...

drsinga,
kakakaka.... alaaaa... kau banyak ubat kat klenet kalau terkincit pun...

:p




.

Yunus Badawi said...

Habis ko makan sorang2 jagung tu? Boleh tahan jembalang yg menghasut ko tu .... hehehe

Siti said...

aku pun suka mkn jagung dlm tin ni. nak2 lg kalo boh dulu dlm peti ais sejam dua. dah keluar peti ais, makan. Ya Allah nyamannya tekak....mmg tak sedar habis setin.

gadisBunga™ said...

makan gitu je kak?? takde rebus rebus dulu?

tasekM said...

yb,
habis bang.
2 kali mkn la tapi...







siti,
kannnn... oh! kau jugak yg mamahami aku ti... kah2.







gB,
jagung pesen ada krim yg org bubuh dlm ais kacang tu beb.
mmg tak payah rebus2.
ko ngap je terus..

:)


.

hanie said...

kak tasek ni mana nak cari yg kena rebus dulu.. tak dan.. hahahaha


kahkahkah


tp kak.. jagung dlm tin pesen berbiji cap ayam tu..sedapp hahaha

Daddy Ziyyad said...

Baca doa menaiki kenderaan dulu sebelum mula memandu, moga moga tak dirasuk jembalang lagi...hahaha

tasekM said...

hanie,
ko tau tak...?
aku dh beli dan mkn jagung berbiji tu.

terpengaruh sungguhhhhh... haha.









drdz,
aku syak aku terbaca doa mkn la doc.

haha.


.

Nizam.Ariff said...

Aku pun nak try gak la...

tapi aku rasa aku nak campurkan dengan sirap dan susu pekat sikit...

hanie said...

amecam? sedap kannn.. tak yah nk pi beratur dpn akak juai jagung cawan hahahahaha

tasekM said...

nizam,
ko cakap gitu teringat pulak aku ke air jagung mastan ghani...







hanie,
sedap.
setin aku mkn sorang.

haha.


.

Lady Windsor said...

hahahaha ko macam aku la tas..akak kalo nak makan memang bangsa tak menyempat2, malam pun akak terkam pi cari..tak ke haru akak rasa nak makan eskrim cornetto memalam buta, walhal bukan aku mengidam pun..mamak kedai runcit pun heran..kikiki

tasekM said...

LW,
baca komen ko nih dh aku rasa nk mkn aiskrem magnum pulak...

nk pi beli la ptg kang.

haha.


.