Monday, 11 February 2013

HKL2: H,M&JPT

Bukan Husin. Bukan Mon. Bukan juga Jin Pakai Toncit. Ini orang Perak sebut Bango.




Sabtu. Malam.
Aku pergi tengok Hantu Kak Limah 2: Husin, Mon & Jin Pakai Toncit.

Harga tiket untuk 3 orang adalah RM30.
D bagi RM50.
Lepas terima tiket dari budak jaga kaunter.
Dia tengok baki duit di tangan.
Ada RM30.

'Lebih ni..' kata dia.
'Ala... Ambik je..' aku balas sambil meng-kikikiki.
Kah kah. Jahat! Aku syak Jembalang Wayang dah meresap masuk badan aku. :p

Kemudian D cakap, 'Tas, duit boleh cari.. Keberkatan tidak...'.
Dan dia pergi ke kaunter pulangkan duit.

Aku diam sambil buat tangan menyanyi nasyid.





[Nota: HKL2 adalah tidak semantop HKL. Nasib baik ada arwah Pak Uda. Paling aku tak tahan, 'Tahun tu tahun 1969. Tahun 1969, selepas tahun 1968. Sebelum 1970. 1970 tu belum 1971...'. Sampai kesudah tak tau apa yang dia nak cerita dah asyik mengira tahun. Original punya lawak. Ha ha.  Al-Fatihah buat arwah Pak Uda]


.


14 comments:

Siti said...

HKL ingatkan hosp kole lumpo.hehe... tgk iklan dia pun dah nampak tak berapa nak best.

Al-fatihah utk Pak Uda.

Nizam.Ariff said...

tak best ek?
kalau gitu aku tunggu keluar astro je la atau DVD lanun je

tasekM said...

siti,
hok iklan tu je la yg kelakornya.
hok tak iklannnn.. ko pikir la sendiri.
hehe.







nizam,
tunggu astro 1st je la...
kalau tak sabor mcm aku pi la tgk wayang...

:)


.

amn said...

ada nur di wajah D...ilke

Lady Windsor said...

oo memwayangkan diri yer...heaven tewww!

Dr Singa said...


meh nasyid mehh...
" sepohon kayu daunnya rimbun.. "


balik-balik basikal/motor terangkat kan Tas!!

Daddy Ziyyad said...

Arwah Pak Uda sempat berlakon sequel nya ni?

Khurafat sangat kah HKL2 ni sebab movie ni kena ban takleh tayang kat Brunei..

sepa said...

nota kepada saudara Dino...

wahai sedara Dino, adalah tidak mulia dan tidak munasabah dan mungkin tidak diperkenankan sekiranya ko beli DVD lanun.
ko bukan tak tau si Mamat Khalid itu orang Perak.!!!
Belilah yang original, kerana setiap pembelian ko, yang original itu, membantu menambah isi kocek dia.

bila isi kocek dia bertambah, semakin la dia berasa gembira.
bila dia berasa gembira, semakin la dia bertenaga.
bila dia bertenaga, semakin la dia bersemangat...
...bersemangat untuk berkarya...

*maka itu, aku menyeru kepada kamu wahai kawan,
tengoklah muvi dia di pawagam yang berhampiran.
tengoklah sehingga tiga kali, kerana :
tengok kali pertama : ko ingin tahu jalan ceritanya.
tengok kali kedua : ko akan cuba menangkap kembali dialog di dalam cerita yang ko terlepas dengar.
tengok kali ketiga : ko akan cuba memahami jalan cerita dan pengolahannya...!!!

...dan selepas itu, ko belilah dvd originalnya, untuk ko tonton ulangulang sehingga Lebam, lalu ko simpan la dvd itu agar menjadi ia sebagai bahan rujukan dan kajian generasi masa hadapan...

sekian, harap maklum.


:)

Nizam.Ariff said...

nota buat sepa,

sekali je aku bayor, dia punya cerita berjela ko tulis....
asyik diaaaa je...
abih aku ni apa kisahnya?
bukan dapat brim pun ... kakakaa

sepa said...

nota balas buat Dino,

akupun tak dapat berim...!!! hehehe
aku cadangkan, depa yang dapat berim agar tengok muvi itu.!

hehehe

tasekM said...

amn,
ye ke ada? haha.







LW,
gila lama dh tak tgk kak...







drsinga,
sbb benda tu kita dh tgk dlm HKL makanya kita tak la gelak terbahak2.
setakat gelak i harkat je, ye dak?








drdz,
ntah la.
aku rasa biasa je la.
mungkin faktor sembelih kambing hitam tu kot...







sepa & nizam,
sepa... komen ko nizam dh balas.
nizam.... komen ko sepa dah balas.

:D


.

CAHAYA MATA said...

ha'ah kak..HKL 2 tak berapa mantap..gelak pun setakat se-dua harkat je mcm akak kata..

tp tetap sokong karya Mamat Khalid..he is brilliant.. :) tunggu Rock Ooo plak pas ni.. Que Haidar, i lap u.. :)

al-fatihah utk Pak Uda..
kita akan rindukan lawak 1969-1968-1969-1970-1971 nya yg bersahaja.. :)


.

tasekM said...

cahaya,
ye. ye...
sokong tetap sokong, kan..?

kalau bagus, kita kata bagus.
kalau kurengs, kita kata kurengs..



.

ASH said...

1967 tahun aku lahir...
ujung tahunnnn
.
.
hehe

kalau ada dalam skrip laa!