Sunday, 17 February 2013

Lebah




Bukan semut ni tau.
Ni Lebah Kelulut.
Kelulut tu sebenarnya nama pokok tu.
Pokok tempat dia bersarang.

Lebah ni menghasilkan madu macam lebah biasa juga.
Oh! Ya.
Aku tak boleh makan madu segar.
Aku pening kepala.
Tak tahan bau madu.


.




13 comments:

Faarihin Talip said...

owh ni ke lebah kelulut..

ok2.. tau dah..

tq2..

ingatkan semut..

hehe... =)

hai kak TM.. lama daku tak singgah sini..

Nizam.Ariff said...

lebah kelulut madunya warna putih susu kan?

AKu tak pernah rasa lagi...

tasekM said...

faaein,
kamu apa khabar adek...? :)








nizam,
yg aku tgk sama je mcm madu lebah biasa tu...

tapikan.
madu ni ada jenis2/peringkat2 dia.
lebah biasa tu pun ada madu yg mcm kaler susu.
dia panggil apa ntah aku lupa..



.

Nizam.Ariff said...

Ooo.. yang fasa madu kaler susu tu ketika anak lebah masih menenen lagi kut...

amn said...

ropolis, ke hapa tah tapi ada polis kat nama tu macam susu juga susu awal ashari aku panggil

gadisBunga™ said...

tak rupa macam lebah kan?

Yunus Badawi said...

Ada org kata madu lebah kelulut ni lebih baik daripada madu lebah biasa. Saya tak pernah makan.

Awak tak tahan bau madu takpe. Jangan tak tahan bermadu .... ngeeee

Dr Singa said...

baru aku tau apa itu kelulut..

CiKPuaNLawA said...

kita ingat semut terbang....
bukan eyh...?!
lebah ni bisa tak..?!

Kay said...

propolis kot...

sy pernah tgk menda alah tu binatang tu, tapi ingtkan semut hitam versi giant... lebah rupanya!

sudipVSsenduk said...

kalau bermadu lagi pening

tasekM said...

nizam,
sejak bila lebah isap nenen nih hah?
biasaaaaaaa diaaaa...

:p







amn,
propolis rasanya.








gB,
haah.
sebijik mcm semut.







YB,
bermadu laaaaaaagi tak tahan.
haha.








drsinga,
aku pun br tau.



.

tasekM said...

CPL,
menurut adik macho yg explain kat aku hr tu.
ada yg bisa.
ada yg tak.







kay,
hah... propolis rasanya nama dia.







sudip,
kannnnn....




.