Tuesday, 19 March 2013

Kerana Kancil

 UteM, Melaka.



Satu hari budak MC mengadu pada aku.
Ada seorang kawannya di sekolah mengejek kerana MC datang sekolah naik kancil.

Aku tanya MC.
Budak yang ejek tu datang sekolah naik apa?

Naik Myvi katanya.

Aku cakap dengan MC.
Budak macam tu, jangan dilayan.
Takut timbul pergaduhan.

Diam sahaja.
Biarkan dia dengan biacara-bicaranya.

Moga dengan kita berdiam.
Juga dengan berlalunya masa.
Dia akan cepat dewasa.
Dan cepat kenal dunia.

Jangan sesekali musuhi dia.



.

18 comments:

Nizam.Ariff said...

Takpe, sikit lagi babah belikan kuda...
MC pegi sekolah nanti naik kuda pula... V8 Turbo lagi..

CiKPuaNLawA said...

hebattt....

babah beli jaguar pon okehh..!!..

doa nihh... amin..

Tijah said...

Rasanya yg ejek tu bukan anak aku. Haha

tasekM said...

nizam,
ko jgn.
anak aku dh berangan nk ambik lesen motor tu...

br darjah 5.
apa kes nk ambik lesen..?







CPL,
hohoho.... jag tu...
macam tak dapat je.

haha.








tijah,
haha.

ko ada myvi kan..?
anak ko eh...?

:p



.

Nizam.Ariff said...

Ko ada lesen motor?




aku tau.... takde.


.

tasekM said...

nizam,
haha.

tapi aku tau bawak motor tau.



.

Daddy Ziyyad said...

Takpa, esok budak MC gi sekolah naik 5 Series. Mesti budak naik Myvi tu malu...kah kah kah

eLL said...

nanti myvi tu dlm 5 tahun akan dtg jadi mcm kancil

BTW, daging kancil sedap tau

Telor Power said...

Rilek




jgn ikut org, ikut cara kita tersendiri sudah. Janji kita bersyukur kira sgt bagus

Siti said...

aku ingatkan dak yg ngejek tu ada kete preve ke, inspira ke boleh tahan kire kan?? hahahaha...

nasib baik takde yg ngejek anak aku hari2 dihantar dgn kete iswara buruk.

Yunus Badawi said...

Kalau tempoh hari ko beli Rondo tu kan dah tak kena ejek ..... ngeeeee

aza ni said...

kagum dan tersipu malu,banyak lagi yg aku tak boleh....

tasekM said...

drdz,
5 series? hohoho... tak de maknanya.
tak mandang pun kereta tu kat umah aku.

haha.







ell,
aku kancil belum pernah makan lagi.
rusa pernah.







telor,
pergi sekolah tak jalan kaki berbatu2 pun dh kira baik ye dak..?







siti,
padahal selain iswara tu ko ada kereta lain, kan...?

:D

serupa la mcm foreman cina kt sini.
ko tgk dia ke hulu ke hilir dgn kereta buruk.
pada hal dekat rumah dia ada honda crv.









azani,
apanya yg tak boleh bang..?

:)



.

tasekM said...

yb,
aku tak banyak duit maaa...



.

Yunus Badawi said...

aku doakan ko bertambah murah rezeki. Biar kita sama2 kaya raya

aza ni said...

tak boleh buat macam kau buat ni...

sepa said...

ha ah. baik diam, kan.?! :)

tasekM said...

yb,
amin.







azani,
ko lebih hebat.
mesti bulih... aku percaya.







sepa,
aku tak suka bergaduh.
diam sudah.

:)



.